andra fiskar o Diskus

Alla sorters tetror
Post Reply
Esperenza
Posts: 2
Joined: 26 Jan 2008, 16:56
Real Name: Helena W
Location: Linköping

andra fiskar o Diskus

Post by Esperenza » 26 Jan 2008, 17:14

Hej!
Ska starta upp ett kar inom några månader men vill inte bara ha Diskus... vet att kardinaltetror gillar samma vatten och går bra ihop med dem...men vilka andra fina fiskar kan man ha tillsammans med Diskus...antar att det ska vara rätt fredliga fiskar

User avatar
alcar
Posts: 24
Joined: 26 Nov 2007, 08:09
Location: partille

Re: andra fiskar o Diskus

Post by alcar » 26 Jan 2008, 19:01

dvärgciklider funkar bra jag har haft A Agazzi med diskus och kardinaler i 400 L och det funkade bra. nu har jag svädbärare med diskusarna, mäst för att diskusarna ska få lite goa yngel och käka. men jag funderar på och byta till vild guppy, om man har för många hannar så börjar svädbärana och slåss. det käns som om vildguppy skulle passa in bätre då duskusarna vill ha lungn och ro
mvh alexander

pierre j
Posts: 61
Joined: 26 Nov 2007, 18:53
Real Name: pierre jonzzon
Location: ljungsbro

Re: andra fiskar o Diskus

Post by pierre j » 26 Jan 2008, 23:15

panzarmalar .ancistrus . kongotetra..en del jordätare..typ pindare..bolivianska fjärilciklid ..hantelciklid..nyckelhålsciklid..lycka till

pierre j
Posts: 61
Joined: 26 Nov 2007, 18:53
Real Name: pierre jonzzon
Location: ljungsbro

Re: andra fiskar o Diskus

Post by pierre j » 26 Jan 2008, 23:26

ja glömde peru scalarer funkar kanon.. mycket bättre än de vanliga jag hade---mwh pierre

Esperenza
Posts: 2
Joined: 26 Jan 2008, 16:56
Real Name: Helena W
Location: Linköping

Re: andra fiskar o Diskus

Post by Esperenza » 27 Jan 2008, 03:53

vad bra :) ja tänkte ha ett 720 L kar... men funkar alla dvärgciklider?? jag har läst att de vaktar sitt revir men ändå är rätt fredliga.. men viktigast är ändå att diskusarna trivs..men det är ju ett rätt stort kar
//Helena

User avatar
Matte_g
Posts: 4369
Joined: 24 Nov 2007, 00:34
Real Name: Mattias Gustafsson
Location: Stockholm
Contact:

Re: andra fiskar o Diskus

Post by Matte_g » 27 Jan 2008, 03:56

Kardinaler är jätte bra mat för stora diskusar och kan bli dyrt så där skulle jag tänka om!!
Men det finns massor av roliga fiskar man kan ha med diskus.
Så länge dom är lugna och inte käkar upp all mat så är det bara köra på!! :2tubsup:

Mats
Posts: 421
Joined: 29 Nov 2007, 01:34
Location: Uddevalla
Contact:

Re: andra fiskar o Diskus

Post by Mats » 27 Jan 2008, 11:49

Hej.
Apistogramma skulle jag ej rek. på grund av att värmen blir för hög,det är som att bränna ett ljus i bägge ändarna.Har själv dessa fiskar och tycker dom går bäst i en temp på emellan 20-25 gr.
mvh Mats

Post Reply

Return to “Tetror och tetraliknande”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests