Altum scalare?

Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori.
User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Altum scalare?

Post by gep » 08 Feb 2011, 18:06

Mats ska alltid vara du å otrevlig, :madgreen: allt bara för han inte lyckats leka sina endlers efter 19 år ihärdigt vatten bytande, han har till och med skaffat 3 olika akvrium han byter vatten imellan! :stickh: ett ned varmt, ett med kallt, och ett med vildfångat vatten! :host: MEN, inget hjälper. :nothappy:

Vad gäller dina skalarer så har du en alldeles äkta vildform av vanlig skalare(hannen)
och en odlingsform av vanlig skalare den gula (honan).
Altum är en helt annan skalare ras! Lite som skillnaden mellan en grön diskus och en Heckel, eller vanlig katt och lokatt.

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Altum scalare?

Post by silent » 08 Feb 2011, 19:40

gep wrote:......... eller vanlig katt och lokatt.
Vad är en vanlig katt? Denna
femmis.jpg
eller denna?
tigerII.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Altum scalare?

Post by gep » 08 Feb 2011, 20:32

Nupp det där ser ut lite som en Bruers-katt speciellt om man tittar på öronen.(övre bilden) Faktiskt på undre bilden med, då efter ett akvariemöte i NDS! :Danne&Poddan: :crasy:
Äter den Endlers så vill Dansk Mats inte ha med den att göra, det blir dyrt som det är för honom med alla Guppiinköp varannan vecka! :shys:

User avatar
Mats Bruér
Posts: 2375
Joined: 25 Nov 2007, 12:55
Real Name: Mats Bruér
Location: Lomma

Re: Altum scalare?

Post by Mats Bruér » 09 Feb 2011, 08:21

gep wrote:Nupp det där ser ut lite som en Bruers-katt speciellt om man tittar på öronen.(övre bilden) Faktiskt på undre bilden med, då efter ett akvariemöte i NDS! :Danne&Poddan: :crasy:
Äter den Endlers så vill Dansk Mats inte ha med den att göra, det blir dyrt som det är för honom med alla Guppiinköp varannan vecka! :shys:
Trodde inte du var intresserad av min enorma Endlers odling som för övrigt är nerlagd efter 19 år som sagt. Inte ett enda yngel ..... :crasy: Dock hade jag ett överlevande par som Bergqvist tog över så nu försöks det odlas på annat håll...... Ang. katten så liknar det mest GEP i vilotillstånd.
Image
Tur man inte hade trasiga leksaker som barn för då hade man varit bra långsint.
(Denna har jag haft länge nu!!! Trångsynt inte jag inte ! )

sallyliao
Posts: 2
Joined: 26 May 2011, 07:29
Real Name: sallyliao

Re: Altum scalare?

Post by sallyliao » 26 May 2011, 07:35

:garv: :garv: Bäst hitills

Post Reply

Return to “Övriga fiskar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests