någon som kan cristal black räkor?

Frågor om fiskar som inte finns med i någon annan kategori.
Post Reply
User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by AmirA » 05 Apr 2013, 15:21

Perlan wrote:
AmirA wrote:
Perlan wrote:
den låter som en vanlig luftpump. men att marknadsföra den som tyst är bedrägeri.
denna jag tänkte på: http://fish.aquaristic.net/Air-Pump/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har kikat lite på den och läst om den på olika forum. Det är nästan samma sak där, väldigt blandade åsikter om ljudnivån på den. Känns lite som att det är hugget som stucket, om man får en luftpump som låter mycket eller lite, oavsett vilken pump det handlar om. Såvida man inte vill pröjsa runt 500 för nån specialare som Aquael har gjort.
men får du med innerfilter kan du ju börja testa med en nylonstrumpa över och se hur det funkar.
Ett sådant innerfilter är det som följer med i setet. Ser ut att vara "yngelsäkert" kanske :dontknow:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

någon som kan cristal black räkor?

Post by lofstrog » 05 Apr 2013, 16:03

Det ser ut att funka. Liknar det jag har och det funkar bra:)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by AmirA » 05 Apr 2013, 17:00

lofstrog wrote:Det ser ut att funka. Liknar det jag har och det funkar bra:)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Lär ju utan tvekan funka bra till räkorna, förhoppningsvis även till ynglen. Synd bara att de flesta luftpumpar ska låta så jäkla mycket.

En sak till, är det enkelt att hålla rent karet om man nu kör med soil? Inte massa skit som samlas i soilen?
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 05 Apr 2013, 18:15

Andreas Keller wrote:Är det ett allmänt faktum att de bara dör? det har jag, peppar peppar, aldrig drabbats av.
ingen anning. det vet du bättre än mig, men det var vad jag fick höra när min massdöd tog fart

User avatar
Andreas Keller
NDS Member
NDS Member
Posts: 2881
Joined: 27 Nov 2007, 11:41
Real Name: Andreas Keller
Location: Hörby

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Andreas Keller » 05 Apr 2013, 20:55

AmirA wrote: Lär ju utan tvekan funka bra till räkorna, förhoppningsvis även till ynglen. Synd bara att de flesta luftpumpar ska låta så jäkla mycket.

En sak till, är det enkelt att hålla rent karet om man nu kör med soil? Inte massa skit som samlas i soilen?
Eftersom soil är som grovkornig grus så viss glider skit ner emellan, men räkorna älskar att gå och plocka.
Ebishop - allt för räkor

www.kellers.nu www.ndss.se
Image
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 21 Apr 2013, 20:51

hur går det med era räkodlingar?
har äntligen en hona som går med rom. dom har varit tröga att få igång igen efter massdöden. men nu är det nog på rätt spår igen :)

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

någon som kan cristal black räkor?

Post by AmirA » 21 Apr 2013, 21:08

Jag tänkte dra igång mitt i veckan, om jag får tummen ur och kan klippa ett nanokar från Akvarietjänst.
Är himla sugen på att ha en massa marktäckande växter i. Ser riktigt snyggt ut på youtube iallafall :D
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

någon som kan cristal black räkor?

Post by lofstrog » 21 Apr 2013, 21:12

Jag fick just tag i ett kar till;) som jag tänkte ha lite räkor i. Får se vad det blir...


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

User avatar
Perlan
Moderator
Moderator
Posts: 1839
Joined: 26 Jul 2012, 15:30
Real Name: Michael Perlborn
Location: ystad

Re: någon som kan cristal black räkor?

Post by Perlan » 21 Apr 2013, 21:13

vad ska du köra för räka?

User avatar
lofstrog
Posts: 3247
Joined: 03 Jan 2010, 17:17
Real Name: Roger Löfström
Location: Södra Sandby

någon som kan cristal black räkor?

Post by lofstrog » 21 Apr 2013, 21:15

Vet inte. Har körsbär i ett kar som du vet. Får kanske höra med Håkan om han har några roliga som han kan avvara;)
Först ska karet hämtas hos Amir:)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

Post Reply

Return to “Övriga fiskar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests