Växter ifrån Amazonas

Post Reply
User avatar
Discusred
Posts: 1774
Joined: 04 Feb 2008, 23:09
Real Name: Patrik Wihlborg
Location: Helsingborg

Växter ifrån Amazonas

Post by Discusred » 12 Dec 2011, 16:14

Väldigt sugen på att ha växter i mitt akvariumrum ifrån Amazonas, alltså i kruka utanför akvariumen.
Skulle vara coolt med lite växter som ger frukt eller bär, som man kasnske blanda i sin matmix.
Men var kan man köpa såna uda växter och finns det någon bra hemsida om vilka växter där finns runt omkring.
finns en del info om växter i Blehers första book.

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Växter ifrån Amazonas

Post by kaj.p » 12 Dec 2011, 16:20

Tror inte det finns någon hemsida vad jag vet man kanväl iofs söka på växt efter växt både på Tropicas o Zoopets hemsidor.
Annar är det nog bra o slänga ut en fråga på växtforumet http://www.plantswap.se/forum/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
När det gäller böcker så är det nog Heikos böcker o Oliver Lucanos Below water som gäller.
Heiko säger dock att han håller på med en bok som skall innehålla fångsplatser, vika fiskar som finns där, hur biotopen ser ut. samt hur man skapar motsvarande i akvarium Intressant tycker jag. :tumme2:

User avatar
Discusred
Posts: 1774
Joined: 04 Feb 2008, 23:09
Real Name: Patrik Wihlborg
Location: Helsingborg

Re: Växter ifrån Amazonas

Post by Discusred » 12 Dec 2011, 16:59

kaj.p wrote:Tror inte det finns någon hemsida vad jag vet man kanväl iofs söka på växt efter växt både på Tropicas o Zoopets hemsidor.
Annar är det nog bra o slänga ut en fråga på växtforumet http://www.plantswap.se/forum/portal.php" onclick="window.open(this.href);return false;
När det gäller böcker så är det nog Heikos böcker o Oliver Lucanos Below water som gäller.
Heiko säger dock att han håller på med en bok som skall innehålla fångsplatser, vika fiskar som finns där, hur biotopen ser ut. samt hur man skapar motsvarande i akvarium Intressant tycker jag. :tumme2:
Låter kanon med Heiko håller på med en sån bok :2tubsup:

Borde vara ultimata att ha lite växter ifrån Amazonas i sitt fiskrum.
Där är både varmt och lite fuktigt.

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Växter ifrån Amazonas

Post by kaj.p » 12 Dec 2011, 17:10

Vi kanske kan sno några skott i september :)

User avatar
Discusred
Posts: 1774
Joined: 04 Feb 2008, 23:09
Real Name: Patrik Wihlborg
Location: Helsingborg

Re: Växter ifrån Amazonas

Post by Discusred » 13 Dec 2011, 00:00

kaj.p wrote:Vi kanske kan sno några skott i september :)
Ja gör det :garv:

Post Reply

Return to “Växter”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests