Optiwhite 420L
Moderator: Styrelse
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
Re: Optiwhite 420L
Jag har trilienauteuss (hur stavar man?) de ser ut som leopardcory. De har också klarat 35-36 grader.
Känns som att många Corys klarar temperaturen i sig, de dör nog oftast av syrebrist när man höjer tempen. Dåligt med syre på botten då om man inte har rejält med cirkulation och extra syrepumpar.
Känns som att många Corys klarar temperaturen i sig, de dör nog oftast av syrebrist när man höjer tempen. Dåligt med syre på botten då om man inte har rejält med cirkulation och extra syrepumpar.
- nikas68
- Real Name: Niklas Norlin
Med hem fick jag ett uv filter och 10st sterbai.
Har även låtit några kobolt flytta in tills man får baken i vagnen att fixa vilt. Ett tomt kar är inget roligt att titta på.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Einarsson
Jag är väldigt sugen på mer fyrkantiga kar. Det blir väldigt häftigt jämfört med det gamla "standardtråkiga". :)
- nikas68
Håller med jag älskar djupa kar och höga med men det kräver långa armar. Mitt saltkar är 70cm högt och är väldigt svårjobbat.Einarsson wrote:Jag är väldigt sugen på mer fyrkantiga kar. Det blir väldigt häftigt jämfört med det gamla "standardtråkiga". :)
Skall försöka ta lite bättre bilder i kväll från sidan oxå
- Einarsson
Man kan ha kvar som inte är så höga men ändå mer kvadratiska också. :-)
- nikas68
Första riktiga vattenbyte gjort och värderna är stabila PH går långsamt neråt och ledtalet har jag petat ner lite till är nu 170us/cm
Fiskarna börjar vänja sig med sitt nya hem och sterbaistimet far om kring över botten jävligt trevligt.
Fiskarna börjar vänja sig med sitt nya hem och sterbaistimet far om kring över botten jävligt trevligt.
- Sörensen
- Real Name: Thomas Sörensen
gillar att du kör med uv-c det gör jag oxo till mitt stora kar 8timmar dygnet å mina diskusar får 6 timmar dygnet
1 liten film på Metriaclima Msobo Deep Magunga med uv-c i karet
https://www.youtube.com/watch?v=iu11ybZ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=iu11ybZ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
- nikas68
Kör nästan alltid med uv-c till både salt och söt. Upplever att jag aldrig har bl.prick i mitt saltkar trots nyinköpta firrar som är prick känsliga. Tror även att det fungerar mot vissa algsorter.Sörensen wrote:gillar att du kör med uv-c det gör jag oxo till mitt stora kar 8timmar dygnet å mina diskusar får 6 timmar dygnet
- Sörensen
- Real Name: Thomas Sörensen
kör du på pumpens ut blås eller med cirkulationspumpnikas68 wrote:Kör nästan alltid med uv-c till både salt och söt. Upplever att jag aldrig har bl.prick i mitt saltkar trots nyinköpta firrar som är prick känsliga. Tror även att det fungerar mot vissa algsorter.Sörensen wrote:gillar att du kör med uv-c det gör jag oxo till mitt stora kar 8timmar dygnet å mina diskusar får 6 timmar dygnet
- nikas68
Just nu kör jag returpumpen men jag har funderat på separat cirkulation. Uv-c som jag köpte stämde flödet med returpumpen med beräknad lyfthöjd.Sörensen wrote:kör du på pumpens ut blås eller med cirkulationspumpnikas68 wrote:Kör nästan alltid med uv-c till både salt och söt. Upplever att jag aldrig har bl.prick i mitt saltkar trots nyinköpta firrar som är prick känsliga. Tror även att det fungerar mot vissa algsorter.Sörensen wrote:gillar att du kör med uv-c det gör jag oxo till mitt stora kar 8timmar dygnet å mina diskusar får 6 timmar dygnet