Glider du bara med?

Moderator: Styrelse

User avatar
Alex
Posts: 1054
Joined: 25 Nov 2007, 12:04
Real Name: Alexander Ylipää
Location: Luleå

Re: Glider du bara med?

Post by Alex » 18 Apr 2012, 15:54

tycker man ska "promota" varför man ska bli medlem precis som Bosse nämner om Championat osv.

Uppmuntran fungerar bäst! :hug1:
/Alexander Ylipää
Image

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 18 Apr 2012, 16:28

Det finns heller inga tankar eller beslut på o ändra det som är. Det finns en öppen del o en medlemsdel stängd för icke NDS medlemmar. Styrelsen snackar dock nu om att göra medlemsdelen o medlemskapet attraktivare o på så sätt bli fler.
Och som Bosse skriver basen är NDS är vårt championat och för o kunna fortsätta med detta event behövs så klart medlemmar.

User avatar
tesselituss
Posts: 1247
Joined: 26 Aug 2011, 23:26
Real Name: Therese Helg
Location: Borås
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by tesselituss » 18 Apr 2012, 17:02

ja de e klart alla har olika förutsättningar för betala 200kr, men jag tycker det ändå är en droppe i havet mot vad denna hobby faktist kostar.
Och det är ju lätt värt de pengarna för va man får tillbax.

Men utan medlemmar så kommer vi inte långt, och det är ju jätte tråkigt..:(
http://tessdiskus.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
turte
NDS Member
NDS Member
Posts: 338
Joined: 23 Aug 2011, 16:08
Real Name: Tor Holmgren
Location: Uppsala

Glider du bara med?

Post by turte » 19 Apr 2012, 18:25

Bosse wrote:Självklart kan 200 kronor vara mycket för vissa som studerar och är arbetslösa, men att få vara med på ett sådant här forum och lära sig så mycket och få så många nya kontakter med andra som har samma intresse lätt kan vara värt 200 kronor.
Man stöttar Diskussällskapet och diskushobbyn i Sverige som gör att vi bl.a. kan klara att arrangera diskuschampionat liknande det vi gjorde nu i november.
Känn inget tvång men kom igen nu flera.
Jag är inne på Bosses linje. Allt är ju naturligtvis frivilligt. Men det handlar ju om att göra något riktigt bra för diskushobbyn i Norden! Ju fler vi är desto större möjligheter har vi att lyckas med det. Vi behöver bli fler som ser värdet i det och inte bara vårt eget. Allt blir mycket roligare om vi kan göra lite mer, få mer publicitet kring diskushobbyn och engagera fler människor på olika sätt. För att få sponsorer att stå för notan måste vi vara starkare och nå ut bättre!

Leopoldi
Posts: 936
Joined: 25 Nov 2007, 16:14
Real Name: Mikael
Location: Huddinge/Stuvsta

Re: Glider du bara med?

Post by Leopoldi » 19 Apr 2012, 18:31

Trist gnäll tråd , jag tar o läser en roligare...
Image Image

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Glider du bara med?

Post by AmirA » 19 Apr 2012, 18:39

Leopoldi wrote:Trist gnäll tråd , jag tar o läser en roligare...
:garv:
tesselituss wrote:ja de e klart alla har olika förutsättningar för betala 200kr, men jag tycker det ändå är en droppe i havet mot vad denna hobby faktist kostar.
Och det är ju lätt värt de pengarna för va man får tillbax.

Men utan medlemmar så kommer vi inte långt, och det är ju jätte tråkigt..:(
+1
Let´s face it, kärleken till diskusfirren gör stora hål i plånboken. Undra vad 200:- hade varit i procent av det man faktiskt lägger ut på hobbyn under året :confus1:

Mvh från en betalande medlem samt fattig student :grin:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
tesselituss
Posts: 1247
Joined: 26 Aug 2011, 23:26
Real Name: Therese Helg
Location: Borås
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by tesselituss » 19 Apr 2012, 19:56

om man lägger en krona per dag i en burk fram till årsslutet, då kan man bli betalande medlem för 2013 :p

Jag har "tjänat" in min medlemsavgift på all fisk och tillbehör man köpt så jag förstår bara inte varför man inte vill va med och sponsra föreningen och samtidigt kunna tjäna på de själv! :)

sen om detta är en gnälltråd eller inte, det är en fråga som är aktuell om varför inte fler är villiga att vara med!!
http://tessdiskus.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

duccen
Posts: 15
Joined: 15 Apr 2012, 21:09
Real Name: Jörgen Andersson

Re: Glider du bara med?

Post by duccen » 20 Apr 2012, 22:25

Helt ny på detta forumet och kan säga att denna tråden inte känns speciellt välkomnande....
Jag kan hitta info om hur man gör för att bli medlem och betala in osv, men var hittar man info om vilka förmåner man har när man blir medlem. Alternativt, vad är det man stödjer? Var är marknadsföringen? Lite rabatter hos sponsorer osv kanske kan locka några. Det gäller att skapa mervärde.
Stänga attraktiva forumdelar fungerar sannolikt bara delvis. Att stänga forum som sjukdomar är nog ganska obra då jag tror att de 1800 icke betalande sannolikt bidrar till det med.Kan tom vara så att de betalande medlemmarna drar nytta av det med. Däremot kan man stänga säljdelen i köp/sälj tex för icke medlemmar. Sånt som gynnar plånboken behöver inte vara gratis.
Sen är det ett klent argument att man "bara glider med" om det går en del medlemspengar till championatet. Troligen är det en hel del som inte åker på dylika tillställningar. Om man bara hänger på forumet för att få info och umgås är det kanske inget man vill sponsra.
För övrigt 100*200=20000kr vilket med råge bör räcka för att drifta ett forum som detta. Det går att köra på betydligt mindre om man vill Jag tror inte att de som driver detta gör det för att tjäna pengar utan för att det är kul. Det är det som driver alla idiella föreningar. Om jag känner att jag trivs med diskusar och gillar detta forumet kommer jag att bli medlem, men jag hoppas att gnällarna i denna tråden inte är representativa för forumet eller att de bara hade en dålig dag.
Jag tror att om man vill ha en förening men många medlemmar måste man skapa en positiv stämning och något som medlemmarna vill ha. Man måste låta det som är positivt driva. Att komma med tvång och stänga ner delar blir bara destruktivt. Det finns ett antal andra forum som folk kan hänga på om detta stängs ner så det handlar om att skapa mervärde och göra det attraktivt. Detta forumet har stor potential då det verkar finnas bra kunnande bland medlemmar och en trevlig attityd.
Just my 2 cent.

User avatar
Alex
Posts: 1054
Joined: 25 Nov 2007, 12:04
Real Name: Alexander Ylipää
Location: Luleå

Re: Glider du bara med?

Post by Alex » 20 Apr 2012, 23:54

Helt enig med dig duccen.

Välkommen dessutom! :hello2:
/Alexander Ylipää
Image

User avatar
tesselituss
Posts: 1247
Joined: 26 Aug 2011, 23:26
Real Name: Therese Helg
Location: Borås
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by tesselituss » 21 Apr 2012, 02:07

vi har rabatter hos våra sponsorer, och på årsmötet togs detta upp att vi skulle förbättra informationen va man faktist får som betalande medlem :)

Men allt händer inte i en handvändning, men tror killarna jobbar på med detta.

Jag hade säker dåliga dagar när jag formulerade mig, kanske klantigt, ber om ursäkt i såfall.
Självklart vill man att nya medlemmar skall känna sig välkomna! Men de behövs ochså medlemmar i föreningen om man skall fortsätta jobba mot event och dyligt som ligger i vårat intresse.

Men har man inte de intresset och vill vara med i detta så är de ju självklart upp till var och en! :)

Men som du säger så måste det framgå tydligare vilka förmåner du har.
http://tessdiskus.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply

Return to “Hur blir man medlem i Diskussällskapet?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests