Glider du bara med?

Moderator: Styrelse

Lasse Omfors
Styrelse
Styrelse
Posts: 1435
Joined: 13 Apr 2008, 00:17
Real Name: Lasse Omfors

Glider du bara med?

Post by Lasse Omfors » 18 Apr 2012, 00:47

1916 medlemmar i forumet !!! Jättebra att intresset finns. Men om du gärna stöttar oss så lägg en slant.
Kassören- BLI MEDLEM!!!
:heart5:

User avatar
onkelsam
Posts: 205
Joined: 16 Sep 2011, 21:54
Real Name: patrik nilsson
Location: sölvesborg
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by onkelsam » 18 Apr 2012, 07:43

Ja det är fan helt otroligt att vi inte är fler... eller?
Men som en sa till mig innan när jag påtalade att han skulle bli medlem... varför ska jag det får ju all info och hjälp jag behöver utan att vara medlem så varför ska jag lägga 200 kr på det :stickh:
Tyvärr är det så att folk tycker väl att all den hjälp och info dom får här inte är värt 200 kr om året.Och det är ju förjävligt om det är så. Många av er i ndss lägger ner tim efter tim till att sitta och skriva till alla dessa som inte är medlemar när dom i panik sitter och är förtvivlade över att deras discusar är sjuka som dom lagt ner tusentals kr på men att tänka så långt att jag kanske skulle vara med och stötta dom som lägger ner all denna tid på att hålla igång detta forum för ynka 200 kr om året nej det är det ingen som tänker på det :stickh:
Det är väl fan om man ska behöva säga till folk som behöver hjälp ska du ha hjälp :stick: upp med 200 kr men tyvärr är det nog så
Alla ni som glider runt och snyltar hjälp och info ta er en tanke ställare om det inte kunde vara värt att vara med och stötta dom här i ndss (DET ÄR FAN INTE GRATIS ATT HÅLLA ALLT DETTA IGÅNG)
MVH Patrik
Last edited by onkelsam on 18 Apr 2012, 08:23, edited 1 time in total.

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Glider du bara med?

Post by Bosse » 18 Apr 2012, 08:12

Bra Patrik :tumme2:

User avatar
Lycksele
Posts: 36
Joined: 09 Sep 2011, 18:21
Real Name: Patrick Andersson
Location: Lycksele

Re: Glider du bara med?

Post by Lycksele » 18 Apr 2012, 08:40

Håller med dig helt o hållet "Onkelsam" Vad är 200kr för allt som finns här att läsa!!! Vad kostar inte en vettig bok om Diskus bra mycket mer !! och man kommer inte ens i närheten av all denna info som finns här.Så Sluta glid på en räkmacka och vissa ditt stöd!!!! :2tubsup:
Livet Blir Det Man Gör Det Till

User avatar
onkelsam
Posts: 205
Joined: 16 Sep 2011, 21:54
Real Name: patrik nilsson
Location: sölvesborg
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by onkelsam » 18 Apr 2012, 08:48

Tog mig en titt i forumet och då blir man riktigt arg när man ser hur länge många har varit medlemmar på forumet och ser hur mycket hjälp dom fått av medlemmar i ndss.Men att vara med och stötta er nej det är det fan inte tal om
Tycker att vi låser några viktiga avdelningar och det är Vatten Kemi . Sjukdomar/Mediciner . Odla Diskus
som jag tycker att betalande medlemmar ska ha nytta av :2tubsup:
Eller vad tycker ni som inte är medlemmar och hjälper till att stötta detta forum om detta gör det något om vi låser dessa avdelningar?

User avatar
Sanna Arvidsson
Posts: 55
Joined: 08 Apr 2012, 17:30
Real Name: Susanne Arvidsson
Location: Köping
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by Sanna Arvidsson » 18 Apr 2012, 10:19

Skandal!
Jag är själv webbmaster i Svenska Pudelklubben och vet vilken tid allt tar, för mig var det självklart att omedelbart när jag hittade detta eminenta forum att bli medlem!

Det går inte ens att jämföra detta med en bok, tänk all samlad erfarenhet som finns här för bara ett par hundringar!!! :2tubsup:

Nej, kom igen nu ni som inte löst medlemsavgiften!!!
Välkommen in på min sida!
(Dock bara Pudlar där)
http://www.svartalfernas.se

User avatar
Sanna Arvidsson
Posts: 55
Joined: 08 Apr 2012, 17:30
Real Name: Susanne Arvidsson
Location: Köping
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by Sanna Arvidsson » 18 Apr 2012, 10:21

onkelsam wrote: Tycker att vi låser några viktiga avdelningar och det är Vatten Kemi . Sjukdomar/Mediciner . Odla Diskus
som jag tycker att betalande medlemmar ska ha nytta av :2tubsup:
Låter helt rätt! Så är det i flertalet andra föreningar jag varit/är medlem i!
Välkommen in på min sida!
(Dock bara Pudlar där)
http://www.svartalfernas.se

User avatar
998
Posts: 190
Joined: 16 May 2010, 00:06
Real Name: Fredrik
Location: Trollhättan

Re: Glider du bara med?

Post by 998 » 18 Apr 2012, 11:04

Jag vill nog gå mot betalnings stömmen här och fråga varför det skall kosta att bara vara med på ett forum?

-Jag tror en stor del av framgång på Internet ligger i att man erbjuder information och tjänster gratis, och finansierar på ett annat sätt än av de som kan ha nytta av informationen.
På de sättet kommer alla som är medlemmar också att kunna få nytta av diskussioner och kunskap från de som faktiskt inte känner för att ha medlemskap och betala för ett Internet forum.
Det lär ju knappast bara vara betalande medlemmar som sitter på kunskap och bra ideer kring hobbyn.

Det finns ju sponsorer till klubben, det bör ju vara nog för att tex driva webbservrar.
Om man sen vill arrangera möten, tävlingar etc, så ligger kostnader för det utanför det man erbjuder online, kan jag tycka.

Jag vill bara visa på att det nog finns flera sidor av frågan, att det sen kostar pengar att driva runt en klubb inser nog alla, men frågan är om man skall krama de närmas sörjande på pengar eller försöka bygga online tillvaron med hjälp av sponsorer och reklam, just för att öka tillgängligheten och därmed intresset, informations flödet etc.
Sponsorerna har ju också att vinna på att öka tillgängligheten, det kommer ju innebära att de får fler som vänder sig till dem för att köpa deras produker!

Det finns dessutom fler forum där man kan hämta information och föra diskussioner, är man för girig med medlemskap kommer man nog bara att skapa en tynande tillvaro av de hundratalet betalande, vilket strävar i omvänd riktnig till det jag beskrev som plus ovan.

Tänk om Google kostade pengar att använda...de skulle aldrig lyckats.(även om jag inte tror att vi kommer till deras proportioner:))
De som är betalande medlemmar är en bonus, men alla som är med i kunskapsutbytet är ovärderligt (medlem eller ej)!



:tumbdown: (Hmm, är den här användaren medlem...?) :tumme2:

User avatar
Bass
Posts: 904
Joined: 14 Oct 2010, 20:42
Real Name: Basse
Location: Uppsala

Re: Glider du bara med?

Post by Bass » 18 Apr 2012, 11:12

Nu har jag inte läst så mycket här. Men denna diskussion dyker upp titt som tätt och det finns några trådar redan om detta.
Problemet med sådana här trådar är att de flesta som lockas av diskusforum tittar in och skräms snabbt iväg då man ska be om ursäkt för att man använder sig av ett forum utan att betala.
Är ganska säker på att tanken är god, syftet är gott. Men resultatet blir nog en björntjänst då folk drar sig undan.

Hade du frågat mig för några år sen hade jag skrattat åt tanken att bli medlem i ett sällskap som har med fisk att göra.
Idag är jag galet biten och har lärt känna massa fina människor och att stödja vår hobby och detta forum känns som en självklarhet. Skulle nån knacka på dörren och tycka att jag ska betala för mig hade jag nog suttit på Simplydiscus just nu i stället. :wink:
--------- Passionerad nybörjare ----------------

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Glider du bara med?

Post by kaj.p » 18 Apr 2012, 11:27

998 wrote:Jag vill nog gå mot betalnings stömmen här och fråga varför det skall kosta att bara vara med på ett forum?

Det kostar inget o bara vara med på forumet det är gratis. Det som kostar är att vara med i Nordiska Diskussällskapet som i vilken förening som helst.
Sedan skall man givetvis som NDS medlem ha fler förmåner än en forumanvändare, så det kommer vi o jobba mer på :)

Post Reply

Return to “Hur blir man medlem i Diskussällskapet?”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests