Dålig server?

Här skriver vi lite om vad vi tror kan vara bra att ha på forumet samt ger er en möjlighet att kommentera
User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Dålig server?

Post by christinag » 15 Jan 2009, 23:27

Sedan ändringen för någon vecka sedan får jag ofta "sidan kan inte hittas". Det är särskilt jobbigt när man nyss klickat på skicka in, när man skrivit ett inlägg. :nothappy: Detta försvinner ju då. Och det hjälper inte att klicka bakåt eller refresh eller liknande. Någon enstaka gång när det händer kommer det ett felmeddelande. Se nedan skärmbild, som kom när jag klickade sänd. Det händer flera gånger varje kväll. Tilläggas bör att det aldrig händer annars eller på andra siter. Det är bara här och bara sen ändringen i januari.
skärmbild.gif
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Re: Dålig server?

Post by Poddan » 15 Jan 2009, 23:30

de gånger jag har fått fel har i princip inträffat idag.

Märker att länkningen ändras till
http://www.diskusforum.se
istället för http://diskusforum.se
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

Lauser

Re: Dålig server?

Post by Lauser » 15 Jan 2009, 23:45

christinag wrote:Sedan ändringen för någon vecka sedan får jag ofta "sidan kan inte hittas". Det är särskilt jobbigt när man nyss klickat på skicka in, när man skrivit ett inlägg. :nothappy:
Jag får aldrig fel! Kasta ut din Kinadator och köp en riktig dator! :garv:

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Dålig server?

Post by christinag » 16 Jan 2009, 00:36

Hörredudu! :stick:

:hug1:
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

Lennart_L
Posts: 506
Joined: 02 Nov 2008, 21:50
Real Name: Lennart Lindgren
Location: Rättvik

Re: Dålig server?

Post by Lennart_L » 16 Jan 2009, 10:31

Lauser wrote:
christinag wrote:Sedan ändringen för någon vecka sedan får jag ofta "sidan kan inte hittas". Det är särskilt jobbigt när man nyss klickat på skicka in, när man skrivit ett inlägg. :nothappy:
Jag får aldrig fel! Kasta ut din Kinadator och köp en riktig dator! :garv:
Jag får det aldrig på min dator hemma men den är ju från Taiwan ;)
Har hänt när jag lånat dator med internet explorer :( men då kan jag ibland komma runt det genom att först förhandsgranska och sedan skicka.
/Lennart

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Dålig server?

Post by christinag » 16 Jan 2009, 22:21

Och om det händer när du klickar "förhandsgranska", då? Är ju kört lik förbaskat. Man skall inte behöva skriva i en texteditor bredvid datorn, bara för att gå säker för sånt här. Jag kör nog mest internet-Exploderaren jag med. :nothappy:

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
gep
Posts: 1848
Joined: 26 Nov 2007, 21:19
Real Name: göran ekholm
Location: Landfjärden

Re: Dålig server?

Post by gep » 16 Jan 2009, 22:26

Har samma strul, och inte bara idag och inte bara på min datorerna här hemma. Riktigt jobbigt efter att man skrivit sitt tredje försök på en halv A4 och det bar försvinner. :nothappy:

Lennart_L
Posts: 506
Joined: 02 Nov 2008, 21:50
Real Name: Lennart Lindgren
Location: Rättvik

Re: Dålig server?

Post by Lennart_L » 16 Jan 2009, 22:37

christinag wrote:Och om det händer när du klickar "förhandsgranska", då? Är ju kört lik förbaskat. Man skall inte behöva skriva i en texteditor bredvid datorn, bara för att gå säker för sånt här. Jag kör nog mest internet-Exploderaren jag med. :nothappy:

MvH
Christina G
haha! testa Firefox(jag kör den hemma) den exploderar inte på samma sätt
/Lennart

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Dålig server?

Post by christinag » 16 Jan 2009, 22:53

Jo den har jag också, men för några dagar sedan då jag testade, så blev det sådär då med. Har ju faktiskt inte med webbexploderaren att göra, utan med förbindelsen till servern på nåt sätt.

Jag har upptäckt att det hänt två gånger då en annan slank emellan med ett inlägg /skrev samtidigt. Normalt så brukar man ju få ett felmeddelande om detta, men detta skedde inte just dom gångerna heller.

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

User avatar
christinag
Posts: 1693
Joined: 04 Feb 2008, 20:50
Real Name: Christina Ghiasvand
Location: Västerås

Re: Dålig server?

Post by christinag » 01 Mar 2009, 21:27

URRRFFF :nothappy: Det är så störande. Det händer ständigt fortfarande. Idag har jag försökt vid tre tillfällen att få iväg ett PM, men inte ens det går. Jag får det gamla vanliga "Sidan kan inte visas" när man försöker skicka iväg det. Ska det vara nödvändigt att spara över varenda inlägg och PM till urklipp innan man skickar iväg det, för att vara säker på att man inte skall behöva göra om allt? :stick: Jag har aldrig haft så stora problem med någon annan sida ...

MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar

Post Reply

Return to “Feedback och info”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests