Tack för ett par härliga år

Prata om all mellan himmel o jord
User avatar
Poddan
Posts: 8484
Joined: 24 Nov 2007, 00:31
Real Name: Artur Stensson
Location: Tranås

Tack för ett par härliga år

Post by Poddan » 26 Jan 2015, 19:32

Då har tiden kommit för att tacka för mig i styrelsen samt admin/moderator

Arbetsbördan under championatet har varit lite för stor för mig och många andra.
För min egen del kan jag säga att jag inte har någon bra behållning utav championatet 2014 alls.
Och jag känner att nu att det är dags att gå vidare annars kommer jag att älta detta till leda.


Har lärt mig mycket här och är tacksam för denna tiden.

Ta det nu lungt på nästkommande träffar och championat och ha nu så kul som man skall ha. :2tubsup:
Och tänk på att ta det lungt med ölen. Allt blir så knas med för mycket av den goda varan.

Känner att jag nu får lite tid över till att försöka leka av mina gröna diskus samt lite mer tid över till loricariidae och corydoras som jag har som ett stort intresse.

:hug1: :hug1: :hug1:
/ Artur
:-)
[ http://www.ndss.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.l-mal.se" onclick="window.open(this.href);return false; ] [ http://www.heckel.se" onclick="window.open(this.href);return false; ]

User avatar
classemann
Posts: 379
Joined: 24 Aug 2014, 09:37
Real Name: Claes Feldt
Location: Borås
Contact:

Re: Tack för ett par härliga år

Post by classemann » 26 Jan 2015, 20:21

Tråkigt men man måste känna för det man gör annars så avspeglar det sig till slut i arbetet.
Tack för den tid jag fick lära känna dig om än kort. :hello2:

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Tack för ett par härliga år

Post by AmirA » 26 Jan 2015, 20:25

Vi har varit oense om rätt mycket. Jag har haft mina åsikter om vissa i styrelsen. Men en sak måste sägas. Du och Keller ska ha stor eloge för ert enorma arbete under championatet. Ni två var bland de som arbetade mest, det kunde inte undgå någon.
Hoppas att ditt beslut bär med sig något gott och att du tycker livet med fisklek är skönare än de gångna åren. :hello2:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
woodlund
Posts: 177
Joined: 17 Feb 2013, 08:21
Real Name: Björn Skoglund
Location: Bodafors

Re: Tack för ett par härliga år

Post by woodlund » 26 Jan 2015, 21:55

Tråkigt at höra Poddan men hoppas att detta beslut leder tillbaka till glädjen med akvarium i allmänhet och diskuys i synnerhet , har du vägarna förbi bodafors så får du svänga in på en kopp kaffe .

User avatar
Einarsson
Posts: 1038
Joined: 30 Oct 2012, 15:01
Real Name: Emil Einarsson
Location: Uddevalla

Re: Tack för ett par härliga år

Post by Einarsson » 27 Jan 2015, 00:02

woodlund wrote:Tråkigt at höra Poddan men hoppas att detta beslut leder tillbaka till glädjen med akvarium i allmänhet och diskuys i synnerhet , har du vägarna förbi bodafors så får du svänga in på en kopp kaffe .
Ingen bulle? :(

Håller med i övrigt. ;)

User avatar
Tommy
NDS Member
NDS Member
Posts: 3799
Joined: 25 Nov 2007, 06:02
Real Name: Tommy Holmberg
Location: Stockholm

Re: Tack för ett par härliga år

Post by Tommy » 27 Jan 2015, 00:16

Tack för allt jobb som du lagt ner som moderator och framför allt att du och keller styrde upp hela championaten 2014. Riktigt bra jobbat.

Vi ses på gymmet tunnis:)
:guru: :guru: :guru:
Image

User avatar
tonysdiskus
Posts: 4459
Joined: 25 Nov 2007, 15:03
Real Name: Tony Johansson
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Tack för ett par härliga år

Post by tonysdiskus » 27 Jan 2015, 14:19

Insatsen i diskus championatet är en liten del i det du har gjort. Den stora insatsen har varit att hålla igång forumet ända från den tiden det var delat i 2 läger tills det ser ut som det är idag som enade.Det är svårslaget.Mycket folk har engagerats under denna långa tid.Många har kommit och gått men du har varit kvar.

Du skulle nog behöft ett par dagar betänketid till på detta beslutet ,,,,, :grin: En diskusion bör has för att reda ut vissa saker som folk är oeniga om och sedan lämna detta för att sedan gå vidare. Skall man hålla på med något så skall det vara roligt.

Samla lite krafter under tiden så ser vi dig snart igen,,,, :hug1:
http://www.tonysdiskus.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.tonysdiskus.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/tonysdiskus" onclick="window.open(this.href);return false;
mob 0707-804024

User avatar
kaj.p
.Admin.
.Admin.
Posts: 7027
Joined: 24 Nov 2007, 23:33
Real Name: Kaj Persson
Location: Tvååker
Contact:

Re: Tack för ett par härliga år

Post by kaj.p » 28 Jan 2015, 10:52

Jag hör ju till dom som fortfarande tycker att championatet var bra, inte perfekt men bra. Oviljan att sedan reda ut saker o ting tycker jag lett till att det tagit sig orimliga proportioner. Skall man jobba ideellt skall det vara roligt som Tony skriver Sista tiden har det inte varit det och även jag saknar den tiden som var före Även jag har aviserat min pensionering Men det är kanske dags att nya krafter tar vid med ny energi o nya inputs. Förhoppningsvis var inte förra championatet det sista.

User avatar
Einarsson
Posts: 1038
Joined: 30 Oct 2012, 15:01
Real Name: Emil Einarsson
Location: Uddevalla

Re: Tack för ett par härliga år

Post by Einarsson » 28 Jan 2015, 12:13

Det är mycket belastning på en liten förening att genomdriva ett stort championat. Ska man ha flera är det nog bättre att samköra det tillsammans med övriga akvaristföreningar i sverige.

User avatar
classemann
Posts: 379
Joined: 24 Aug 2014, 09:37
Real Name: Claes Feldt
Location: Borås
Contact:

Re: Tack för ett par härliga år

Post by classemann » 28 Jan 2015, 19:54

kaj.p wrote:Jag hör ju till dom som fortfarande tycker att championatet var bra, inte perfekt men bra. Oviljan att sedan reda ut saker o ting tycker jag lett till att det tagit sig orimliga proportioner. Skall man jobba ideellt skall det vara roligt som Tony skriver Sista tiden har det inte varit det och även jag saknar den tiden som var före Även jag har aviserat min pensionering Men det är kanske dags att nya krafter tar vid med ny energi o nya inputs. Förhoppningsvis var inte förra championatet det sista.
För en annan som är ny här på forumet så undrar man ju vilka schismer som har funnits/finns ?
Vill någon kanske belysa detta lite ?

Post Reply

Return to “Off Topic”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests