Läckage

Här delar vi med oss av byggen och lösningar

Moderator: Styrelse

Post Reply
User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Läckage

Post by Bosse » 08 Sep 2016, 10:32

Jag bor i ett kedjehus som innebär bl a att mitt garage sitter ihop med ena grannens bostadshus. Nu håller den grannen på med att byta hela fasaden runt huset. Han måste då ge sig på den delen av mitt garage som är mot hans tomt.

Söndagen den 28 augusti regnade det rejält hela natten och en bit in på måndagen. När jag gick in i garaget på måndagen för att mata var det blött på golvet. "Jaha nu har nåt av akvarierna börjat läcka" tänkte jag. Men så enkelt var det inte. Det rann in från ett hål i taket och droppade från två ytterligare hål längre in. Det visade sig att snickaren som grannen använde hade missat att täcka tillfälligt i hörnet på taket där grannens tak möter garagetaket. Det var mycket vatten som hade runnit in.

Efter lite småkrångel hit och dit kom vi överens med snickaren att han skulle fixa allt i garaget, byta innertak och innerväggar och isolering. Jag fick plockat ut allt på högra delen av garaget som ställningar, akvarier och en hel del annat.
Jag fick flytta några firrar till vänstra sidan. Jag fick bärhjälp av Sune Lindblom (Suli). Nu är hela altanen full av skit känns det som.

Nu håller snickaren på med jobbet och har rivit massor samt har naturligtvis hittat fler läckage orsaker. Den tidigare grannen har klantat sig med jobb som han gjorde på taket för kanske 15 år sedan och det har faktiskt läckt lite men länge.

Det här är inte kul men kanske det blir riktigt läckert när det är klart. Snickaren är mycket trevlig, kunnig och snabb och har själv akvarium och känner till en hel del om diskusfirren.

faltaren
Posts: 429
Joined: 27 May 2008, 11:09
Real Name: Christopher Fält
Location: Helsingborg

Re: Läckage

Post by faltaren » 08 Sep 2016, 19:05

Tur i oturen alltså? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Skickat från min E6553 via Tapatalk

robaino
Posts: 56
Joined: 17 Feb 2015, 19:31
Real Name: Robin

Re: Läckage

Post by robaino » 08 Sep 2016, 20:05

Det blir nya Diskussviten :grin:

Lasse Omfors
Styrelse
Styrelse
Posts: 1435
Joined: 13 Apr 2008, 00:17
Real Name: Lasse Omfors

Re: Läckage

Post by Lasse Omfors » 08 Sep 2016, 20:09

Att du inte bad mig om hjälp?

Lasse :confus1:

jörgen n
NDS Member
NDS Member
Posts: 252
Joined: 13 Mar 2011, 21:02
Real Name: jörgen nilsson
Location: Ullared

Re: Läckage

Post by jörgen n » 08 Sep 2016, 20:57

De bekymren hade du sluppit om du bott på landet Bosse och där finns det också trevliga snickare :hug1:

User avatar
Bosse
Styrelse
Styrelse
Posts: 2230
Joined: 25 Nov 2007, 11:06
Real Name: Bosse Quiding
Location: Saltsjö-Boo

Re: Läckage

Post by Bosse » 09 Sep 2016, 11:24

Håller med några av er att det blir ju delvis läckert nytt med lite nya idéer. På måndag kommer jag börja nya planeringen och för info till "Silent" - snickaren är polack. :Danne&Poddan:

User avatar
silent
NDS Member
NDS Member
Posts: 1104
Joined: 24 Apr 2009, 22:34
Real Name: wille
Location: Linköping

Re: Läckage

Post by silent » 09 Sep 2016, 21:56

Bosse wrote:Håller med några av er att det blir ju delvis läckert nytt med lite nya idéer. På måndag kommer jag börja nya planeringen och för info till "Silent" - snickaren är polack. :Danne&Poddan:
Men han spammar väl inte forumet? :confus1:
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!

Post Reply

Return to “Gör det själv / DIY”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests