Läckande Eheim Professional 3
Moderator: Styrelse
-
- Posts: 89
- Joined: 26 Mar 2012, 17:41
- Real Name: packe
- Location: LKPG
Re: Läckande Eheim Professional 3
Ang Eheim så är det konstruktionsfel dvs att det är reklamation inte garanti. Om man skall vara krass så ska inte kvitto behövas i dessa fall då fabriken har ansvaret att leverera saker som fungerar. Men det kan vara ett helsike o få butiker och liknande att förstå och läsa innantill på reklamationsnämnden. srl nummer säger allt när den är tillverkad vart vilken maskin återförsäljare mm mm mm
Trotts denna serie så är Eheim i toppen men många andra nosar där i toppen:)
Om man tar 10 olika fabrikat så skiljer det ofta inte mycket:)
Trotts denna serie så är Eheim i toppen men många andra nosar där i toppen:)
Om man tar 10 olika fabrikat så skiljer det ofta inte mycket:)
Bättre en en fisk i vattnet en på mackan
- AmirA
- Posts: 3738
- Joined: 29 Jun 2008, 20:22
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
- Location: Malmö
Re: Läckande Eheim Professional 3
Intressant Dev. Men om det är reklamation, ska felet då inte påpekas inom 6 månader eller så?
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
-
- Posts: 15
- Joined: 15 Apr 2012, 21:09
- Real Name: Jörgen Andersson
Re: Läckande Eheim Professional 3
Upp till 3 år men det kan vara klurigt att bevisa efter så lång tid att det är fel och inte bara pga slitage. I detta fallet har tillverkaren erkänt att det är ett konstruktionsfel. Man kan även läsa på länken att om man köpt en vara på internet är ska säljaren stå för returfrakten vid reklamation. Det är säljaren och inte fabriken som är ansvarig för att laga en felaktig produkt. Säljaren i sin tur ska ta det med sin leverantör. Har man inget kvitto är det svårt att bevisa att varan är köpt för mindre än tre år sedan.http://www.konsumentverket.se/Tema_ehan ... -pa-varan/AmirA wrote:Intressant Dev. Men om det är reklamation, ska felet då inte påpekas inom 6 månader eller så?
- AmirA
- Posts: 3738
- Joined: 29 Jun 2008, 20:22
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
- Location: Malmö
Re: Läckande Eheim Professional 3
Bra att veta!
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
-
- Posts: 54
- Joined: 19 Sep 2010, 18:29
- Real Name: Simon Kullgren
- Location: Halmstad
Re: Läckande Eheim Professional 3
Vet inte omvi ska fortsätta reklamationspratet här eller om det passar bättre i någon annan tråd?
Mailade iallafall Eheims support för en vecka sen och har fortfarande inte fått något svar.
Vet inte hur lång tid det brukar ta?
Hade för övrigt ett serienummer som började på 09.
Mailade iallafall Eheims support för en vecka sen och har fortfarande inte fått något svar.
Vet inte hur lång tid det brukar ta?
Hade för övrigt ett serienummer som började på 09.
- AmirA
- Posts: 3738
- Joined: 29 Jun 2008, 20:22
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
- Location: Malmö
Re: Läckande Eheim Professional 3
Jag tog mig friheten att dela tråden och hoppas att detta är OK .
Har själv mailat Eheim och först hamna jag hos Eheims nordamerikanska avdelning. Svar fick jag samma dag. Däremot är det Eheim i Tyskland som har hand om Europa, så ska bli kul att se hur länge det dröjer att få svar.
Har själv mailat Eheim och först hamna jag hos Eheims nordamerikanska avdelning. Svar fick jag samma dag. Däremot är det Eheim i Tyskland som har hand om Europa, så ska bli kul att se hur länge det dröjer att få svar.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
-
- Posts: 54
- Joined: 19 Sep 2010, 18:29
- Real Name: Simon Kullgren
- Location: Halmstad
Re: Läckande Eheim Professional 3
Snyggt Amir
Jag mailade till support@eheim.com är det sammma som du skrev till?
Jag mailade till support@eheim.com är det sammma som du skrev till?
- AmirA
- Posts: 3738
- Joined: 29 Jun 2008, 20:22
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
- Location: Malmö
Re: Läckande Eheim Professional 3
Precis den adressen jag maila först Simon. Hamnar då i nordamerika
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
-
- Posts: 54
- Joined: 19 Sep 2010, 18:29
- Real Name: Simon Kullgren
- Location: Halmstad
Re: Läckande Eheim Professional 3
Nordamerika är ju inte så dumt, men är ju inte riktigt dit man vill om det är i tyskland reklamationerna sköts.
Har du kvar den tyska adressen? Kännas som att det är lika bra att skriva direkt till dom:)
Har du kvar den tyska adressen? Kännas som att det är lika bra att skriva direkt till dom:)
- AmirA
- Posts: 3738
- Joined: 29 Jun 2008, 20:22
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
- Location: Malmö
Re: Läckande Eheim Professional 3
Jag fick mitt mail vidarebefordrat så jag är inte säker. När man går in på eheim.de så hittar man support@eheim.de, kanske kan det vara rätt mail?
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 8 guests