Läckande Eheim Professional 3

Allt om filter.

Moderator: Styrelse

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 26 Apr 2012, 17:29

Ska det verkligen behöva kosta 6-900 för att skicka pumphuvudet till Tyskland? :shock:
Eller menar du att du tänkt skicka hela filtret?
Jag tänkte väl att det skulle kosta någon hundring bara, 200 eller så...
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 26 Apr 2012, 18:27

AmirA wrote:Ska det verkligen behöva kosta 6-900 för att skicka pumphuvudet till Tyskland? :shock:
Eller menar du att du tänkt skicka hela filtret?
Jag tänkte väl att det skulle kosta någon hundring bara, 200 eller så...
Det är för hela filtret, men dom borde väl bara vilja ha pumphuvudet? vet inte exakt vad det väger men om vi säger 3 kg kostar det 355 enligt listan. Och det är ju överkomligt:)

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 26 Apr 2012, 18:34

kullgren wrote:
AmirA wrote:Ska det verkligen behöva kosta 6-900 för att skicka pumphuvudet till Tyskland? :shock:
Eller menar du att du tänkt skicka hela filtret?
Jag tänkte väl att det skulle kosta någon hundring bara, 200 eller så...
Det är för hela filtret, men dom borde väl bara vilja ha pumphuvudet? vet inte exakt vad det väger men om vi säger 3 kg kostar det 355 enligt listan. Och det är ju överkomligt:)
Jo jag tror nog att du bara ska skicka pumphuvudet, det skulle jag gjort. Om inte du har läckage på andra ställen så att säga. 355:- låter betydligt bättre än 6-900:- :wink:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

User avatar
SuperAquaMan
NDS Member
NDS Member
Posts: 1203
Joined: 29 Sep 2009, 01:43
Real Name: Fredrick Johansson
Location: Göteborg

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by SuperAquaMan » 26 Apr 2012, 19:41

Jag hade 2 st läckande 2075:or som va 1½ och 2 år gammalt. Hade kvar kvitton på mailen så jag skickade tillbaka dom till butiken i tyskland (zooplus.com) och fick aldrig något svar så jag kontaktade dom och dom hade tydligen "tappat bort dom" så jag fick välja på att få nya filter eller pengarna tillbaka. Jag tog pengarna.
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS

Erike
Posts: 90
Joined: 06 Dec 2008, 01:25
Real Name: Erik Elmér
Location: Lund

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by Erike » 24 May 2012, 00:07

Jag hade köpt 2 st 2075 hos Ciklidecentret i Vallensbaek utanför Köpenhamn de läckte precis som
beskrivs i tråden och hade pumpat runt dåligt också ( sög in luft ) länge. Jag ringde och fick höra följande:

- Vad börjar serienumret på?

- Ok, kom hit med dem bara för det är ett känt fabrikationsfel, jag har skickat tbx hundratals.

Inget snack om garantitid, det är ett känt konstruktionsfel som Eheim ska stå för.
Jag fick sprillans ny "pumphuvuden" rakt av i utbyte.

Jag rekommenderar Ciklidecentret generellt för t ex Eheim ( diskus är dyra där) vilket är prisnivå
som postorder från Tyskland.
Image

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 24 May 2012, 19:40

Nu har det gått några veckor utan att jag fått svar från Eheim i Tyskland. Trist :tumbdown:
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 24 May 2012, 20:06

AmirA wrote:Nu har det gått några veckor utan att jag fått svar från Eheim i Tyskland. Trist :tumbdown:
Jag fick inte heller svar på mitt andra mail så skickade ett mail till och då fick jag svar dagen efter. Tydligen hade mitt första mail fastnat i något spamfilter :dontknow:

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 15 Jun 2012, 00:39

Nu har jag fått en avi om att jag har ett paket som väntar på mig :2tubsup:

User avatar
AmirA
Posts: 3738
Joined: 29 Jun 2008, 20:22
Real Name: Amir Amini Tabrizi
Location: Malmö

Läckande Eheim Professional 3

Post by AmirA » 15 Jun 2012, 10:17

Gött mos Simon. Vad fick du betala för att skicka pumpen till Tyskland?
Nu har jag fått svar från dem, efter att ha mailat till deras tyska mail. De svarade på någon dag bara.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton

kullgren
Posts: 54
Joined: 19 Sep 2010, 18:29
Real Name: Simon Kullgren
Location: Halmstad

Re: Läckande Eheim Professional 3

Post by kullgren » 11 Aug 2012, 23:26

Ber om ursäkt för det sena svaret. Jag skickade min med posten, Tror det kostade 255 kr. Vet inte vad DHL och dom tar.

Post Reply

Return to “Filter/Filtermedium”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests