720l Amazonas
Moderator: Styrelse
- TheRoblin
- NDS Member
- Real Name: Robert Tedegren
Re: 720l Amazonas
Filtret började läcka igen! Har läckagelarm från Claes Ohlsson (99:-) i byttorna som filtren står i. Det kommer vatten ut locket när man lutar filtret! Misstänker nu att även kan vara något med röret som är kopplat till primerknappen! Har mailat Eheim supporten men har ännu inte fått något svar!
I sent i måndags em beställde jag växter från Akvarieväxter.se. Kunde redan på tisdagen hämta leveransen på Coop/posten tisdag em! Snabbt som attans må jag säga!
I sent i måndags em beställde jag växter från Akvarieväxter.se. Kunde redan på tisdagen hämta leveransen på Coop/posten tisdag em! Snabbt som attans må jag säga!
- TheRoblin
- NDS Member
Svar från Eheim! Tummen upp för detta!
"Dear Robert,
in the past we had a constructive problem with the self priming system. Now we have overworked this matter and it can´t be happen again. We see at the serial number that your pump head is one of them. I send you a new pump head and a safety adapter free of charge. The return of the defective pump is expensive. I need to be sure that you throw the device into the trash because it is no longer safe!
Mit freundlichen Grüßen/Yours faithfully
Ihr EHEIM Service Team"
"Dear Robert,
in the past we had a constructive problem with the self priming system. Now we have overworked this matter and it can´t be happen again. We see at the serial number that your pump head is one of them. I send you a new pump head and a safety adapter free of charge. The return of the defective pump is expensive. I need to be sure that you throw the device into the trash because it is no longer safe!
Mit freundlichen Grüßen/Yours faithfully
Ihr EHEIM Service Team"
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
Det var imponerande service, att man inte ens behöver skicka tillbaka något. Kudos Eheim!
- nikas68
- Real Name: Niklas Norlin
Skaplig service och jävligt lång garanti hatten av
- TheRoblin
- NDS Member
Slänger in en bild efter att nyligen ha planterat växterna. De har förvisso tagit sig lite sedan bilden togs men det ser förhållandevis lika ut.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Perlan
- Moderator
- Real Name: Michael Perlborn
Har drivit ett liknande garanti ärende mot dom. med samma utgång. undrar om fluval och sunsun har samma service
- TheRoblin
- NDS Member
Leverans idag! Eheim lyckades skicka ett pumphuvud till ett 2075 till mitt 2080-filter!
Fortsättning följer.....
Fortsättning följer.....
- kaj.p
- .Admin.
- Real Name: Kaj Persson
Bilderna är så små
- TheRoblin
- NDS Member
Oj! Ska lägga ut några större!
- TheRoblin
- NDS Member
Eheim menar att de tog fel på modell!De har inte haft detta tillverkningsfel på 2080. Jag får behålla 2075-pumphuvudet och de erbjuder sig att laga 2080:n med gratis frakt!