Jag har satt dit en "kub" med filtermatta runt streamern. Dvs det är en kub filtermatta med ett urkarvat hål som är precis lagom stort för streamern, så det är typ bara munstycket/utblåset på streamern som är öppet. Det kan bli några k1bitar som blir statiska och fastnar emot där. Men det funkar sjukt mycket eftersom allting skjuts upp mot ytan sen ut mot kanterna och roterar ner igen.nikas68 wrote:Det låter intressant jag har oxå provat tunze streamer fast aldrig på botten bara på sidan och de fungerar sisådär.Einarsson wrote:Det största oljudet brukar odkc komma ifrån luftpumpen, men jag har ersatt den med en streamer. Jag har en tunze i mitten på facket på botten som blåser rakt upp emot ytan, skapar grym cikulation men utan oväsen.nikas68 wrote:Håller med kanske inte skulle uppskattas i vardagsrummet men nu är det i mitt rum så där får det låta. Hade moving bed i mitt 420l och det var hårt belastat med samma antal fisk som nu går i det här. 5st altum 8st diskusar och tetror, malar och det funkade kanon.Einarsson wrote:Jag kör också K1-moving bed, det funkar extremt bra, låter litegrann men inget jag hör/stör mig på.,
Fastnade en massa k1 i streamern.
Som du säger på sidan funkade det inte alls. Men i mitten på botten och rakt upp är kanon!