Tror jag hann lite före dej därstefanr wrote:Men ändå onödigt, bättre att avliva dom.
Blå Florida Kräfta
- Atlas
- Real Name: Nicklas Nilsson
Re: Blå Florida Kräfta
-
- Real Name: Christopher Fält
De är "olagliga". Den lagen finns för att skydda vår svenska fauna. De överlever väl inte i våra kalla vatten iaf? Risken att få böter är rätt minimal. Äter de växter med?
- AmirA
- Real Name: Amir Amini Tabrizi
Så valet står alltså mellan att vara olaglig och att avliva dom? Det som väljs är att avliva?
Jag hade varit olaglig och låtit djuret leva.
Jag hade varit olaglig och låtit djuret leva.
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton
-
Mm jag med. Hade de kunnat överleva i sverige, fine avliva dem men dessa klarar inte sig vad jag vet.
- Atlas
- Real Name: Nicklas Nilsson
- kaj.p
- .Admin.
- Real Name: Kaj Persson
Atlas wrote:Ser riktigt gott ut.. Bjuder du?kaj.p wrote:Hehe Jag har också fått skaldjur idag. Men jag skall ha dom till annant.
Klart nykokt krabba kommer o sitta kanon till fotbollen o det är braa o kika förbi.
När det gäller kräftor så är det väl kräftpesten som ligger bakom lagstiftningen. Pesten har ju slagit hårt mot den vanliga flodkräftan. Och även om de inte överlever i naturen så kan de göra det under sommaren, samtidigt som de är notoriska rymmare. De lär kunna vandra ca 7 kilometer över en natt. jag hade en Red claw som var borta i tre dygn sedan stod jag på gården i solsken o helt plötsligt kom den vandrande var den varit har jag ingen aning om. (fö den på min avatar)
Jag köpte mina i tyskland när jag såg att de användes som förfilter i diskuskaren. Visste inte heller om förbudet då så idag har jag inga kvar o använder amanoräkor till filtrena istället.
-
Vad gör amanoräckorna i filtret? Äter alger mm?kaj.p wrote:Atlas wrote:Ser riktigt gott ut.. Bjuder du?kaj.p wrote:Hehe Jag har också fått skaldjur idag. Men jag skall ha dom till annant.
Klart nykokt krabba kommer o sitta kanon till fotbollen o det är braa o kika förbi.
När det gäller kräftor så är det väl kräftpesten som ligger bakom lagstiftningen. Pesten har ju slagit hårt mot den vanliga flodkräftan. Och även om de inte överlever i naturen så kan de göra det under sommaren, samtidigt som de är notoriska rymmare. De lär kunna vandra ca 7 kilometer över en natt. jag hade en Red claw som var borta i tre dygn sedan stod jag på gården i solsken o helt plötsligt kom den vandrande var den varit har jag ingen aning om. (fö den på min avatar)
Jag köpte mina i tyskland när jag såg att de användes som förfilter i diskuskaren. Visste inte heller om förbudet då så idag har jag inga kvar o använder amanoräkor till filtrena istället.
- Andreas Keller
- NDS Member
- Real Name: Andreas Keller
Foderrester och bryter ner större partiklar.faltaren wrote:Vad gör amanoräckorna i filtret? Äter alger mm?
www.kellers.nu www.ndss.se
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers
"Good judgment comes from experience, and a lot of that comes from bad judgment." - Will Rogers
-
- Real Name: jon lindblom
Någon som vet om man kan få tag på såna här rackare förutom att importera själv?
Hade ett tag ett kar med signalkräftor, men det va inte jätte lyckat:D väldigt vackra och intressanta är dom ivarjefall!Hade inte mage att koka dem så släppte ut dem i det fria igen när projektet las ner
Hade ett tag ett kar med signalkräftor, men det va inte jätte lyckat:D väldigt vackra och intressanta är dom ivarjefall!Hade inte mage att koka dem så släppte ut dem i det fria igen när projektet las ner
- cf.akvarielagret
få tag på olagliga djur samtjoppa wrote:Någon som vet om man kan få tag på såna här rackare förutom att importera själv?
Fånga å släppa ut ..... är det inte så kräftpesten sprids
din inställning är vidrig för samhället