presentation
-
- Real Name: Ann-Sofie Säljgård Nilsso
presentation
Hej jag har sysslat med akvarie i 20 år och har nu bestämt mig för att testa på Discus. Har alltid imponerat s av dessa fantastiska fiskar men inte vågat. Nu är det dags. Söker seriös odlare i närheten av Dalarna för köp av discus samt för tips inför uppstarten. Med hopp om kontakt Mvh Ann-Sofie.
- classemann
- Real Name: Claes Feldt
Re: presentation
Välkommen.
Om du bara sköter vattenbyte och har ett bra foder så är det inte så svårt med diskus.
Du kommer säkert hitta någon i dina trakter som säljer annars så får du ut och åka bil ;)
Om du bara sköter vattenbyte och har ett bra foder så är det inte så svårt med diskus.
Du kommer säkert hitta någon i dina trakter som säljer annars så får du ut och åka bil ;)
-
Hur fraktar man Discus o hur länge klara de en frakt med bil?
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
En plastpåse per fisk i regel och i en frigolitlåda tex nu när det är kallare. Men de klarar sig lätt 12 timmar i bil om det skulle behövas sålänge de är packade på rätt sätt.
-
O.k det va ju inte så märkvärdigt. Finns någon lista över seriösa odlare eller hur kan man komma i kontakt med odlare som kan sälja bra Discus? Här kollat runt lite här hos zoo affärerna i närheten o det känns inte som de kan mkt mer än en själv o deras fiskar va inte speciellt fräscha heller.
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
Eventuellt kan du be handlaran ta hem diskus från Stendker, men då är det ändå grisen i säcken, även om du vet vilken sort det blir, men blir ofta bättre (och dyrare såklart) än vad de normal har i lager.
Men lägg upp en köpesannons här också så kanske du hittar någon. Jag vet tyvärr ingen men jag bor ju inte där uppe. :)
Men lägg upp en köpesannons här också så kanske du hittar någon. Jag vet tyvärr ingen men jag bor ju inte där uppe. :)
-
- Real Name: Robin
Välkommen. /Robin