Laticeps
- majabus
- Real Name: Berit Andersson
Re: Laticeps
jag upprepar min fråga "Är detta de rockor som är minst som vuxna? eller finns det några som blir ännu mindre än 30cm?"
- Robban_P
- Real Name: Robert Pettersson
Hitta denna text på zoopet, om den stämmer till 100% har jag ingen aning om.
De minsta sötvattensrockor "Potamotrygon" blir ca 30cm i diameter tex P.scobina, P.signata ,P.humerosa ,P.yepezi
De minsta sötvattensrockor "Potamotrygon" blir ca 30cm i diameter tex P.scobina, P.signata ,P.humerosa ,P.yepezi
- majabus
- Real Name: Berit Andersson
Tack
Skulle funnits några som blir typ 10 cm tycker jag
Skulle funnits några som blir typ 10 cm tycker jag
- klys
- Real Name: Marius Klys
Nu har du väl hunnit hem va? Alla vet ju hur det är när vi killar blir förkyldayohannes wrote:Lite info om denna: http://www.massaggression.com/index.php ... mitstart=3
F-n nu vill jag hem från jobbet så jag kan titta på mina rockor... Jag känner mig lite förkyld faktiskt...
Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår.
- Lillis_71
- Real Name: Eliseo Gonzalez
Ja det kan korsas sigRobban_P wrote:
Jäkligt läckert med rockor, ca 30cm är ganska lagom också, tycker en del nästan blir för stora.
Kommer en smart fråga här från en riktig rock guru ¨
Kan man tex korsa denna rocka med en Motoro?
- Lillis_71
Inte vad jag vetmajabus wrote:jag upprepar min fråga "Är detta de rockor som är minst som vuxna? eller finns det några som blir ännu mindre än 30cm?"
Inte i familjen Potamotrygon i alla fall
- Lillis_71
de är i samma familj PotamotrygonLillis_71 wrote:Ja det kan korsas sigRobban_P wrote:
Jäkligt läckert med rockor, ca 30cm är ganska lagom också, tycker en del nästan blir för stora.
- yohannes
- Real Name: Johannes Finnman
klys wrote:Nu har du väl hunnit hem va? Alla vet ju hur det är när vi killar blir förkyldayohannes wrote:Lite info om denna: http://www.massaggression.com/index.php ... mitstart=3
F-n nu vill jag hem från jobbet så jag kan titta på mina rockor... Jag känner mig lite förkyld faktiskt...
Nej, är kvar på mitt j-vla jobb. Måste jobba igen, som vanligt! Men när jag kommer hem blir det minst 4 timmar framför karet.
- Robban_P
- Real Name: Robert Pettersson
Ah coolt.Lillis_71 wrote:Ja det kan korsas sigRobban_P wrote:
Då kan man letar lite andra rockor även i andra storlekar
- yohannes
- Real Name: Johannes Finnman
När jag kom hem idag så sprang jag direkt till karet och ser mina rockor ligga stilla. Aha, tänker jag. Inte lika livliga som igår. Men jag hämtar lite käk och kastar ner. En av rockorna tar en tugga och gräver sedan ner sig och den andra ligger helt still. Jag tänker såklart Vafan är felet. Men då ser jag att jag glömt koppla i doppvärmaren efter gårdagens vattenbytte innan jag la ner rockorna. Kopplar såklart i dom och byter 10% av vattnet och häller i varmare vatten. Efter tio minuter letar båda efter mat på botten Så jag slänger ner lite mer käk och då käkar dom ju, men lite försiktigare än igår.