Hur gör man när man kalibrerar dom? har aldrig gjort det. Är det bara att lossa på den lilla knappen och trycka ner den?Strixxx wrote:Den där kalibreringsknappen kan sitta som berget om man använt värmaren ett tag och inte rört den.
När jag skulle trixa med det trodde jag att det kan ju göra lite försiktigt utan att skrämma slag på fisken.... jo gomiddag!!
Det blev till att koppla ur och använda milt våld, sen att skruva på ringen... tjo.. det var också milt våld som gällde.
När man sen ska ha ner den igen i hållaren skall man nog ha nya sugproppar liggande till det, för de som satt där går sällan eller aldrig att använda igen.
Personligen har jag använt Jäger hela tiden och inte haft något problem mer än med sugpropparna, men Titanium tuberna såg ju skitsnygga ut om man nu vill gå lite på design hållet.
Doppvärmare
Moderator: Styrelse
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
Re: Doppvärmare
- Strixxx
- Real Name: Conny Nilsson
Nu provar jag för 3:e gången att besvara detta.... BLIR JAG TRÖTT ELLER?????
Av olika anledningar.... orkar inte ta detta...
Ställ in Jäger på önskad temeratur ex 30C, vid test med pålitlig termometer visar temp 28C.
Dra upp knappen och vrid ringen till 28C tryck ner knappen, skruva upp jäger till 30C igen.
Man kan få göra detta en eller två gånger innan man har den exakt på graden när.
OBS... jag är nästan 100% att det inte stämmer om du flyttar jäger till ett större eller mindre kar utan att man får då göra samma procedur igen.
Ställ in Jäger på önskad temeratur ex 30C, vid test med pålitlig termometer visar temp 28C.
Dra upp knappen och vrid ringen till 28C tryck ner knappen, skruva upp jäger till 30C igen.
Man kan få göra detta en eller två gånger innan man har den exakt på graden när.
OBS... jag är nästan 100% att det inte stämmer om du flyttar jäger till ett större eller mindre kar utan att man får då göra samma procedur igen.
"No bullshit here"
Conny Nilsson
Conny Nilsson
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
Tack ska testa detta.Strixxx wrote:Nu provar jag för 3:e gången att besvara detta.... BLIR JAG TRÖTT ELLER?????