JBL Cristal Profi 500
Moderator: Styrelse
- bucket
- Real Name: Jakob Svitzer
JBL Cristal Profi 500
Jao.. ett sånt har jag köpt nu från vårt kära tyskland.
men ta mig *SVORDOM*.. det läcker ut mellan behållaren och pumphuvudet.
någon som har detta filter? och har några idéer vad jag kan göra? har haft upp det 4ggr nu redan.. och kommer alltid ut lite vatten i ena hörnet.. inte samma hörn dock varje gång jag har haft upp det :(
är detta straffet för att man snålar 50-70€ och inte köper eheim?
men ta mig *SVORDOM*.. det läcker ut mellan behållaren och pumphuvudet.
någon som har detta filter? och har några idéer vad jag kan göra? har haft upp det 4ggr nu redan.. och kommer alltid ut lite vatten i ena hörnet.. inte samma hörn dock varje gång jag har haft upp det :(
är detta straffet för att man snålar 50-70€ och inte köper eheim?
-
- Real Name: Jerker Andersson
Re: JBL Cristal Profi 500
Har du kollat så att tätningsringen är hel,sitter som den skall osv.Jag har själv ett likadant men jag har inga problem med att det läcker,det enda problemet är att jag tycker att det låter för mycket.
- bucket
Jerker wrote:Har du kollat så att tätningsringen är hel,sitter som den skall osv.Jag har själv ett likadant men jag har inga problem med att det läcker,det enda problemet är att jag tycker att det låter för mycket.
japp allting sitter enligt alla konstens regler.
+ att det låter som en brunstig katt på en kattbordell jämfört med Eheimen jag har
kom just he hade varit ut en sväng.. vatten på halva vardagsrumsgolvet
så jag skickade till tyskarna att det får fan vara bra.. filtret ska tillbaka och jag ska ha et Eheim 2028 istället.
slutar leka med andra klass skit jag nu.
- uteanders
- NDS Member
- Real Name: Anders Nordin
Ehim är Bra Grejor de
Har själv Beställt ett 2078 Professional 3.. Men som verkar Ta bra tid på sig att Komma Ändå är det beställt i Sverige..PWSS..
Har beställt grejor där ifrån tidigare och Alltid fått Vänta..Billiga men Kass leveranstid tycker JAG..Värst var det när jag fick vänta en och
en halv månad på delarna...När man förskottsbetalar tycker jag att de kan rappa på lite.. Filtret Beställde jag den 29/11 Vart är den?
Har själv Beställt ett 2078 Professional 3.. Men som verkar Ta bra tid på sig att Komma Ändå är det beställt i Sverige..PWSS..
Har beställt grejor där ifrån tidigare och Alltid fått Vänta..Billiga men Kass leveranstid tycker JAG..Värst var det när jag fick vänta en och
en halv månad på delarna...När man förskottsbetalar tycker jag att de kan rappa på lite.. Filtret Beställde jag den 29/11 Vart är den?
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
Jag har också beställt där ifrån, men har alltid fått sakerna efter ca 6-7 dagar. Jag tycker att dom är mycket bra och prisvärda.uteanders wrote:Ehim är Bra Grejor de
- bucket
Ringde till tyskarna.
Can you mail the problem.
i have already done that, last night.
och kvinnan blev tyst och sa något i stil men "So why do you call then?"
Because i want a new filter
You S*upid B*t*h
we will answer as soon as possible
jo skit.. det tar 2 veckor
aaargh
Can you mail the problem.
i have already done that, last night.
och kvinnan blev tyst och sa något i stil men "So why do you call then?"
Because i want a new filter
You S*upid B*t*h
we will answer as soon as possible
jo skit.. det tar 2 veckor
aaargh
-
Jag tycker du ska sattsa på ett Rena xp3 eller xp4 i stället för Eheim.
De är de filter som jag tycker fungerar bäst.
Mvh Lucas
De är de filter som jag tycker fungerar bäst.
Mvh Lucas
- bucket
Tjoflöjt.. nu var man och försörde det gamla hydor jävelskapet åxå. förlegad plast del brast och nu kommer det vatten ur det åxå.. jehuu..
nu går 10 diskusar i ett 400L med ett eheim ecco för 200l samt ett fluval 4+.
ack vad roligt.. flämtar gör dom redan och jag bytte vatten igår.
det är så typiskt min tur detta.
:(
nu går 10 diskusar i ett 400L med ett eheim ecco för 200l samt ett fluval 4+.
ack vad roligt.. flämtar gör dom redan och jag bytte vatten igår.
det är så typiskt min tur detta.
:(
- yoyo
Testa att liksom lirka på toppen på filtret när du har det igång.Ta loss klämmorna och liksom lyft överdelen några mm och sedan ner igen på stället där vattnet kommer ut då kan gummiringen lägga sig rätt för det måste ju vara den du inte får dit riktigt låt filtret pumpa menas du lirkar så tror jag du kan se att det slutar läcka så har jag löst mina småläckor.
- bucket
tro mig jag har lirkat å gjort allt fan efter alla konstens regler.yoyo wrote:Testa att liksom lirka på toppen på filtret när du har det igång.Ta loss klämmorna och liksom lyft överdelen några mm och sedan ner igen på stället där vattnet kommer ut då kan gummiringen lägga sig rätt för det måste ju vara den du inte får dit riktigt låt filtret pumpa menas du lirkar så tror jag du kan se att det slutar läcka så har jag löst mina småläckor.
filtret ska tilbaks