Photoshop CS4 for Digital Photographers
- Matte_g
- Real Name: Mattias Gustafsson
Photoshop CS4 for Digital Photographers
Nu är den beställd :D
http://www.kelbytraining.com/product/ph ... phers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Den finns på svenska på Bokus.com
http://www.kelbytraining.com/product/ph ... phers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Den finns på svenska på Bokus.com
- Ouscazz
- Real Name: Donald Duck
Re: Photoshop CS4 for Digital Photographers
E det nå't bra det där då..?.
Jag menar, youtube.com är ju proppfullt med gratis PS tutorials..
- bucket
- Real Name: Jakob Svitzer
Ouscazz wrote:E det nå't bra det där då..?.
kärringar e inte glada om vi tar youtube med i sängen före läggdags
- Ouscazz
- Real Name: Donald Duck
iPhone med headset..?.bucket wrote:Ouscazz wrote:E det nå't bra det där då..?.
kärringar e inte glada om vi tar youtube med i sängen före läggdags
- Matte_g
Det är ruggit bra böcker faktiskt jag har 4st böcker som scott Kelby skrivit.
Dom är inte så jätte dyra heller, han förklarar hur man ska gå till väga på ett väldigt bra sätt alla bilder som finns med i boken kan man ladda hem och följa dom olika stegen
Dom är inte så jätte dyra heller, han förklarar hur man ska gå till väga på ett väldigt bra sätt alla bilder som finns med i boken kan man ladda hem och följa dom olika stegen
- Fanbyalperna
- Real Name: Christer Nicklasson
Jag håller med. De är bra och han är en bra pedagog, Scott Kelby. Jag har också hans böcker Digitalfoto 1 och 2.
Allt lättläst och lättförståeligt.
Allt lättläst och lättförståeligt.
Hälsningar/Regards
Christer
Christer
- christinag
- Real Name: Christina Ghiasvand
Är dom böckerna nåt att ha, om man redan "kan" vanlig fotografering, eller finns det specialinriktade nyttigheter där som man som nybliven digitalägare behöver ta till sig?
MvH
Christina G
MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar
- Matte_g
En bra fråga christina!!!christinag wrote:Är dom böckerna nåt att ha, om man redan "kan" vanlig fotografering, eller finns det specialinriktade nyttigheter där som man som nybliven digitalägare behöver ta till sig?
MvH
Christina G
Jag kan bara säga så här,, jag tycker att jag har kunskapen och tekniken att ta en bra bild men, att efter behandlingen gör så mycket och är så rolig så att det är mer än halva nöjet med bilden!!
Att ta en bra bild är halva grejen att sen kunna göra den nåt utöver det vanliga gör det ännu roligare.
Dessa böcker gör detta möjligt för sökningar på tex nätet elle youtube ger inte lika detaljerade kunskaper..
- lilljotte
- Real Name: Christer Nilsson
Håller helt med dig Matte, och Scott kelbys böcker är outstandingMatte_g wrote:En bra fråga christina!!!christinag wrote:Är dom böckerna nåt att ha, om man redan "kan" vanlig fotografering, eller finns det specialinriktade nyttigheter där som man som nybliven digitalägare behöver ta till sig?
MvH
Christina G
Jag kan bara säga så här,, jag tycker att jag har kunskapen och tekniken att ta en bra bild men, att efter behandlingen gör så mycket och är så rolig så att det är mer än halva nöjet med bilden!!
Att ta en bra bild är halva grejen att sen kunna göra den nåt utöver det vanliga gör det ännu roligare.
Dessa böcker gör detta möjligt för sökningar på tex nätet elle youtube ger inte lika detaljerade kunskaper..
Akvarieleasing Stockholms bästa butik
- christinag
- Real Name: Christina Ghiasvand
Hmm, jo jag har sett att det efterbehandlas en hel del. Visserligen gjorde man sånt förr också, men idag mer än nånsin. Jag har kollat på vår lokala fotoklubbs utställningar och det jobbas en hel del. Jag är nog litet tvehågsen där, jag anser att det är en konstart för sig på något sätt. Vid sidan av själva fotograferingen. Jag kör mera "au naturel". Jag retuscherar i princip aldrig, det har jag inte gjort på utställningar heller. Filter och sånt är en annan sak. Men litet kul att kunna pyssla på datorn är det förståss. Man kanske skulle skaffa sig litet litteratur och kolla vad man kan göra. Bra med litet tips. Borde man skaffa alla dom här av Scott Kelby? Finns det fler bra tips?
MvH
Christina G
MvH
Christina G
Jag är inte en komplett idiot, det fattas några delar