Vad är NDS
Moderator: Styrelse
-
- Real Name: Patrik Tengdelius
Vad är NDS
Vi är Nordens största förening för dig som brinner för diskushobbyn.
Här hos oss hittar du mängder av matnyttig information kring diskusfisken; artiklar, reseberättelser från Amazonas, tips och trix med mera.
År 2009 anordnade vi vårt första diskuschampionat, då i Stockholm. Uppslutningen var god med utställare, domare och föredragshållare från världens alla hörn. Nu jobbar vi mot ett nytt championat som ska gå av stapeln år 2011 i Malmö, och vi hoppas givetvis på ett ännu större och bättre arrangemang den här gången!
Som medlem i NDS får du tillgång till vår breda kunskapsbas, och har fritt tillträde till alla våra arrangemang såsom årsmöten och träffar. Vi försöker träffas ett par gånger varje år på olika platser i Sverige för att diskutera vår hobby och utbyta erfarenheter med varandra. Vid dessa tillfällen brukar vi även arrangera med intressanta föredrag och hålla gemensamma middagar osv.
Här hos oss hittar du mängder av matnyttig information kring diskusfisken; artiklar, reseberättelser från Amazonas, tips och trix med mera.
År 2009 anordnade vi vårt första diskuschampionat, då i Stockholm. Uppslutningen var god med utställare, domare och föredragshållare från världens alla hörn. Nu jobbar vi mot ett nytt championat som ska gå av stapeln år 2011 i Malmö, och vi hoppas givetvis på ett ännu större och bättre arrangemang den här gången!
Som medlem i NDS får du tillgång till vår breda kunskapsbas, och har fritt tillträde till alla våra arrangemang såsom årsmöten och träffar. Vi försöker träffas ett par gånger varje år på olika platser i Sverige för att diskutera vår hobby och utbyta erfarenheter med varandra. Vid dessa tillfällen brukar vi även arrangera med intressanta föredrag och hålla gemensamma middagar osv.
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
-
Re: Vad är NDS
TackTommy wrote:Mycket bra skrivet.
- kaj.p
- .Admin.
- Real Name: Kaj Persson
kanon Matte.
-
Tack igenkaj.p wrote:kanon Matte.
- silent
- NDS Member
- Real Name: wille
Var hittar man stadgarna för denna förening?
Hälsningar Silent
Sent from my Xpc with Firefox!
- kaj.p
- .Admin.
I medlemssektionen.
- silent
- NDS Member
Man måste alltså först bli medlem för att kunna läsa stadgarna?
Hälsningar Silent
- kaj.p
- .Admin.
Det är väl så att stadgarna enbart rör medlemmarna: VIll du läsa dem så Pm a bara någon i styrelsen t.ex mig så skall du få demsilent wrote:Man måste alltså först bli medlem för att kunna läsa stadgarna?
- silent
- NDS Member
Kan så vara, men föreningsstadgar brukar vara offentliga. Föreningar jag är med i och har varit med i har stadgarna på sina hemsidor så att alla kan läsa dem innan man eventuellt går med i föreningen.kaj.p wrote: Det är väl så att stadgarna enbart rör medlemmarna
Föreningens ändamål är ju viktig information man vill veta.
Föreningens verksamhet likaså.
Medlemskap, antagning och uteslutning också viktig att veta
liksom detta Föreningens årsmöte och extra möte
+ en massa annat!
Men skicka gärna stadgarna till mig, så får jag fundera över om jag ska gå med i föreningen. (Så att jag kan motionera om att stadgarna ska vara offentliga ) Du har ju min mailadress.
Hälsningar Silent