Ny tävling Intresse?
Moderator: Styrelse
- AmLi
- Real Name: Ambjörn Lindqvist
Re: Ny tävling Intresse?
Går det inte att få tag på små VF att köra tävlingen på? Bara en tanke...
Ambjörn
Ambjörn
"Det är ibland bättre att be om ursäkt än att be om lov..."
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
Helt omöjligt att köra tävlingen på små vf, då det inte kan garanteras att alla får samma förutsättningar då.AmLi wrote:Går det inte att få tag på små VF att köra tävlingen på? Bara en tanke...
Ambjörn
- AmLi
- Real Name: Ambjörn Lindqvist
Varför inte...?
Ambjörn
Ambjörn
"Det är ibland bättre att be om ursäkt än att be om lov..."
- Bosse
- Styrelse
- Real Name: Bosse Quiding
?Tommy wrote:Helt omöjligt att köra tävlingen på små vf, då det inte kan garanteras att alla får samma förutsättningar då.AmLi wrote:Går det inte att få tag på små VF att köra tävlingen på? Bara en tanke...
Ambjörn
- DiskusBiten
- NDS Member
- Real Name: Peter Westlund
Ja går det att utvecka detta påstående ?Bosse wrote:?Tommy wrote:Helt omöjligt att köra tävlingen på små vf, då det inte kan garanteras att alla får samma förutsättningar då.AmLi wrote:Går det inte att få tag på små VF att köra tävlingen på? Bara en tanke...
Ambjörn
Att det finns olika förutsättningar hos olika akvarister förstår jag men det gäller ju även med odlat. Menar du att man inte kan garantera de är lika gamla om de är viltfångade?
Kan men tänka sig F1 avkomma från VF? Fast då kanske de räknas som odlat [WINKING FACE]
Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
- Tommy
- NDS Member
- Real Name: Tommy Holmberg
Bosse.
Hur ska alla kunna få samma förutsättningar om man ska köra på vf?
Fiskarnas ålder kan inte garanteras och det är väll det som är en mycket viktig sak i tävlingen.
Fiskarnas föräldrar kan vara helt olika.
Hur ska alla kunna få samma förutsättningar om man ska köra på vf?
Fiskarnas ålder kan inte garanteras och det är väll det som är en mycket viktig sak i tävlingen.
Fiskarnas föräldrar kan vara helt olika.
- Perlan
- Moderator
- Real Name: Michael Perlborn
Jag ser inget problem i att tävla med Vf, det bör bli jämt om man plockar fisk ur tex två stim o blandar, däremot blir det tufft att hitta deltagare, då det inte lär handla om 1500-2000 kr per tävlande längre
- kaj.p
- .Admin.
- Real Name: Kaj Persson
Det går inte o hitta ett par 100 vf i storlek 6 cm då vattenståndet inte tillåter fiske när de är i denna storleken. Möjligen F1 men även då snackar vi helt andra pengar.
- Perlan
- Moderator
- Real Name: Michael Perlborn
Japp, plus att hitta ett par hundra F1 i bra och jämn kvalite är nog också på gränsen till omöjligtkaj.p wrote:Det går inte o hitta ett par 100 vf i storlek 6 cm då vattenståndet inte tillåter fiske när de är i denna storleken. Möjligen F1 men även då snackar vi helt andra pengar.
- Brinken
- Real Name: Alexander Brinkeback
Längesen som jag var inloggad här, har haft mycket med hus renovering och små barn, men nu ska jag ta mig lite tid till detta.
Jag är gärna med igen, får bara hoppas att mina fiskar överlever längre denna gång, jag lovar att investera i en ny doppvärmare som inte hänger sig.
Jag är gärna med igen, får bara hoppas att mina fiskar överlever längre denna gång, jag lovar att investera i en ny doppvärmare som inte hänger sig.