Hej alla forumsvänner!
DFS’s Admin & Modd har under den gångna veckan, observerat och diskuterat den senaste tidens utveckling på forumet.
Ni medlemmar har i stort sett varje dag slagit nya rekord, rekordet med 610 nya postningar på ett dygn känns helt otroligt, och samtidigt väldigt svårslaget. Vi hade häromdagen prick 500 postningar, och det är enormt med nya trådar som skapas. Det har klivit fram nya ansikten i trådarna, som varit lite ”blyga” innan, otroligt kul att se, stämningen är verkligen på topp alla skrattar, skämtar och bjuder på sig själva, precis så som ett forum skall vara enligt oss, givetvis inte bara lekstuga, men när ett allvarligt ämne kommer upp, tycker vi att hjälpen och empatin finns där omgående, precis som det skall vara, lite skoj och lite allvar.
Det lilla smolket som finns i bägaren, är som ni säkert alla lagt märke till, är när vi får besök på forumet av personer som enbart är ute efter att sabotera och provocera.
Här finns inga inbördes konflikter, alla är glada och hjälpsamma, rekord sätts dagligen, nya vänskaper knyts. Borde inte vara omöjligt att fortsätta så.
Vi på DFS har som grundbult, att forum skall vara fria och med maximal yttrandefrihet. Men med den senaste tidens personangrepp, påhopp, anklagelser och enligt vårt tycke rena sabotage av trådar och forumsstämning. Så har vi diskuterat och kommit fram till, att detta inte får fortgå, olika åsikter och saklig kritik måste alltid finnas. Men när man enbart besöker oss för att skapa oreda och dålig stämning, känner vi att vi måste markera och agera. För att behålla den andan vi i dag har på forumet och för att inte lämna er ensamma med dessa individer i trådarna, så kommer vi att rensa upp bland dessa sabotörer. Nolltolerans kommer att tillämpas, en banning måste inte föregås av varning när syftet med besöket är uppenbart, att skapa oreda. Vi kommer inte att acceptera, några fler påhopp på er medlemmar för att ni valt DFS som forum. Eftersom DFS inte är en diktatur kommer varningar och ev. banning göras efter majoritetsbeslut i teamet, ett Pm skickas till berörd person med förklaring till åtgärden.
Brott mot positiv formsanda och forumsetik, kommer att medföra åtgärd, om syftet är enligt oss uppenbart för att sabotera, för er medlemmar. Allt detta tycker vi är en självklarhet, på alla platser i samhället krävs det samarbete för att det skall fungera. Spiller jag ut en öl hos någon torkar jag självfallet upp, gör jag inte det tycker jag inte att det är konstigt om värden blir irriterad. Om jag sen ber värden att hålla käft, så blir jag sannolikt utslängd.
Vi vill även poängtera att detta är åtgärder som är riktade, mot denna lilla grupp som har som huvudsyfte att skapa oreda hos oss. Vi har alltid haft högt till tak på DFS, och så skall det alltid vara. Man skall ha rätt att framföra sin åsikt även om den är obekväm, även att ha rätt att rikta kritik mot oss som forum. Men rena sabotage och personangrepp tolereras inte.
Vi i teamet är väldigt måna om att värna om alla medlemmar och hålla fast vid den stämningen som ni faktiskt byggt upp här på rekordtid. Vi sitter här enbart för att hjälpa och stödja er i er hobby utövning, ingen har rätt att offentligt lägga värderingar i ert utövande som är osakliga och direkt kränkande. Då kliver vi in och säger stopp, samt slänger ut den störande gästen.
Vi tillsammans har byggt upp en otrolig gemenskap mellan oss, vi ser er som våra vänner ,och vänner backar man alltid upp. Vi har fått lära oss att ett forum inte är bättre än sina medlemmar, och med den insikten så är det bara att konstatera att ni är bäst. Vi i teamet är otroligt stolta över vad ni har presterat. vi kommer att försöka på alla vis att förvalta och vårda det. Ni har all vår respekt!
Hälsningar
ForumsTeamet.
Info
- NDS TEAM
- Real Name: Correction Admin
- lubben
- Real Name: Ove Hedkvist
Re: Info
Kan bara hålla med. Mycket bra formulerat dessutom
Som oinsatt och ny, har jag undrat vilka personer som finns bakom vissa inlägg
Har undrat vad syftet varit Inte gott i alla fall
Låt detta forum fortsätta att vara den källa till inspiration och nya kontakter som det blivit för såna som mig
Från diskus som hobby har det med detta forum blivit en god samvaro med ett gäng färgstarka, olika och goa människor i Sverige och internationellt.
Länge leve ett DFS med högt till tak och positiv anda
Lubben hälsar
Som oinsatt och ny, har jag undrat vilka personer som finns bakom vissa inlägg
Har undrat vad syftet varit Inte gott i alla fall
Låt detta forum fortsätta att vara den källa till inspiration och nya kontakter som det blivit för såna som mig
Från diskus som hobby har det med detta forum blivit en god samvaro med ett gäng färgstarka, olika och goa människor i Sverige och internationellt.
Länge leve ett DFS med högt till tak och positiv anda
Lubben hälsar
SM Guld till Luleå Hockey ger 40 ggr pengarna på Svenska Spel
- Mats Bruér
- Real Name: Mats Bruér
Re: Info
Hmmmm .....när kommer första Pm.et
Bra skrivet boys MEN MEN en seriös och lite frågande fråga är var går gränsen och vem sätter den?
Är det efter diskussion i modd tråd eller liknande ?
(För annars har jag ett förslag , Knoll & Tott bestämmer.. )
Jag tänker på som ni säkert vet på Hugo och Heikos diskussioner , samt en del andra saker som hänt under resans gång ?
Det finns säkert fler liknande fall men jag överlåter detta givetvis i teamets i mångt och mycket kompetenta händer, detta handlar ju inte om poker så Poddan kan få vara med, han e ju trots allt en trevlig kille och hyfsat kompetent. Nej jag skall inte förstöra tråden men lite liten varning på att inte bli för "enögda". Försvarar ingen och dett kan andra intyga att här har det röjats i andra läger.
Bara mina spontana kommentarer till ett ROLIGT; KOMPETENT och sanslöst TREVLIGT FORUM men framförallt dess medlemmars väl och ve.
Bra skrivet boys MEN MEN en seriös och lite frågande fråga är var går gränsen och vem sätter den?
Är det efter diskussion i modd tråd eller liknande ?
(För annars har jag ett förslag , Knoll & Tott bestämmer.. )
Jag tänker på som ni säkert vet på Hugo och Heikos diskussioner , samt en del andra saker som hänt under resans gång ?
Det finns säkert fler liknande fall men jag överlåter detta givetvis i teamets i mångt och mycket kompetenta händer, detta handlar ju inte om poker så Poddan kan få vara med, han e ju trots allt en trevlig kille och hyfsat kompetent. Nej jag skall inte förstöra tråden men lite liten varning på att inte bli för "enögda". Försvarar ingen och dett kan andra intyga att här har det röjats i andra läger.
Bara mina spontana kommentarer till ett ROLIGT; KOMPETENT och sanslöst TREVLIGT FORUM men framförallt dess medlemmars väl och ve.
Tur man inte hade trasiga leksaker som barn för då hade man varit bra långsint.
(Denna har jag haft länge nu!!! Trångsynt inte jag inte ! )