overkill!
Moderator: Styrelse
- classemann
- Real Name: Claes Feldt
Re: overkill!
viewtopic.php?f=68&t=11134" onclick="window.open(this.href);return false;
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
"Ni" med sumpar. Hur löser ni så att inte returpumpen agerar hävert när strömmen går? Om jag tänker rätt så kommer ju den börja suga vatten ur karet när den slutar pumpa. Räcker det med backventil för att lösa det? Känns farligt med bara det.
-
- Real Name: Joel Vuorijärvi
Ha returen i samma höjd som avrinningen så ska det inte vara några problem.Einarsson wrote:"Ni" med sumpar. Hur löser ni så att inte returpumpen agerar hävert när strömmen går? Om jag tänker rätt så kommer ju den börja suga vatten ur karet när den slutar pumpa. Räcker det med backventil för att lösa det? Känns farligt med bara det.
- Topper Harley
- Real Name: Martin Isaksen
Borde ju gå att sätta en backventil med.
- Einarsson
- Real Name: Emil Einarsson
Funkar ju, men kan ju vara så att man vill ha ner den en bit för att slippa ljudet.joelit wrote:Ha returen i samma höjd som avrinningen så ska det inte vara några problem.Einarsson wrote:"Ni" med sumpar. Hur löser ni så att inte returpumpen agerar hävert när strömmen går? Om jag tänker rätt så kommer ju den börja suga vatten ur karet när den slutar pumpa. Räcker det med backventil för att lösa det? Känns farligt med bara det.