cf.akvarielagret wrote:AmirA wrote:Perlan wrote:
låter ditt 2080 något? mitt låter en del. löste det med en 45mm isolerings skiva runtom i kabinetten
Se bara till att det inte blir för varmt i skåpet. Har själv förstört 2 filter genom att jag isolerat för mycket.
detta tvivlar jag på
förklara hur din isolering förstört två pumpar
icke troligt alls .......
Jag hade två ytterfilter, Eheim 2260, ett i vardera skåp. Skåpen isolerades invändigt med dessa:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... ta-369214/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Båda började väsnas väldigt mycket, och det började samtidigt. Jag har svårt att se att det skulle vara annat än förhöjd värme pga isoleringen som orsakat det. Dels att det hände samtidigt (med någon dags mellanrum rättare sagt) och dels att detta hände kort tid efter att jag isolerat skåpen.
Nu vet jag inte om det var klokt av mig att välja just den isoleringen, det kanske finns bättre alternativ
Förresten, så har ljudet på pumparna hållt i sig, de låter alltså som 2 traktorer
I was like a boy playing on the sea-shore, and diverting myself now and then finding a smoother pebble or a prettier shell than ordinary, whilst the great ocean of truth lay all undiscovered before me - Isaac Newton