Sant, men man behöver inte jobba på heltid och behöver inte heller vara galen, bara nästan!Bosse wrote:
Först måste det finnas någon som nästan på heltid jobbar med tidningen. Det är ett hästjobb att få in artiklar och att översätta från andra språk o.s.v. Den här personen måste nästan vara galen (nu tänker ni på mig men jag tackar nej), därför att det tar verkligen tid.
Den har inga ekonomiska problem än så länge.Bosse wrote: Jag vet inte hur många medlemmar NCS har men deras tidning har garanterat ekonomiska problem.
Alla nummer är bra!Bosse wrote: Vissa av deras nummer är OK men några är skit tycker jag.
Det beror på om man kräver färg på alla sidor och ett kvalitetspapper. Annonser bör finansiera tidningen helt o hållet.Bosse wrote: En tidning bör nog tryckas i minst 1.000 ex för att inte bli alltför dyr. Det betyder närmare 1.000 medlemmar. Annonser ska in och då behövs någon som kan jobba även med det.
Förmodligen går de ihop sig, då annonsörerna är många och tryckkostnaderna är lite lägre än här. Och så får man betala för tidningen också. Dryga 50 lappen per nummer. (billigt)Bosse wrote: På Tyska finns 2 diskustidningar varav den ena kommer ut även på Engelska med en månads fördröjning. Bägge ges ut 4 gånger per år och inte är de några stora ekonomiska vinster där.
För NDS tror jag absolut inte att det kommer att kunna funka.
En sådan kostar ju bara arbete, men hur roligt är det att läsa en elektronisk tidning?Leopoldi wrote: En pdf möjligen om det finns en eldsjäl som är villig att lägga ner massa jobb.....