Championat 2018
Moderator: Styrelse
- Bosse
- Styrelse
- Real Name: Bosse Quiding
Re: Championat 2018
Vi hade ett intressant och mycket trevligt möte i Åkulla. Vi var inte så många men vi som var närvarande kom fram till många bra idéer om hur vi ska klara att genomföra championatet hos Gekås i april. Det är alltså helt klart att vi kommer kämpa för att klara detta.
Mässhallen är i två plan och själva championatet kommer vi köra i den nedre hallen. Vi hoppas naturligtvis att vi får in anmälningar av tävlingsfirrar så att vi verkligen kan få ihop det hela. Blir det får få anmälningar kommer vi tvingas inställa showen. Det skulle kännas som en katastrof. I den nedre hallen kommer vi även få plats med några utställare. I denna hall blir det perfekt med att den enda belysningen som kommer synas är den över tävlingsburkarna. Jätteläckert! Jag lovar.
I den övre hallen som är störst kommer vi ha utställare av alla slag. Det är viktigt att poängtera att de här tre dagarna 20-22 april inte enbart kommer handla om diskusfirren. Ni kommer hitta fler andra arter även utanför fiskriket. Här kommer även prisutdelningen ske på söndagen.
I hotellet kommer vi att erbjuda intressanta föredrag som kommer handla om intressanta resor, olika malar, diskusen och annat intressant.
Hotellet är av mycket hög klass och där finns mycket kul som erbjuds även på kvällarna. Mässhallarna är även de helt fantastiska som utställningslokaler. Dom här dagarna kommer bli av mycket hög klass och när vi hade vårt senaste championat lade vi ribban mycket högt och vi bara måste höja den. Ni som kommer får chansen att träffa massor av människor med delvis samma intressen. Vi vet att besökare från flera länder i Europa och även Asien, Turkiet och Brasilien kommer vara närvarande.
Boka den här helgen. Ni kommer inte ångra er.
Mässhallen är i två plan och själva championatet kommer vi köra i den nedre hallen. Vi hoppas naturligtvis att vi får in anmälningar av tävlingsfirrar så att vi verkligen kan få ihop det hela. Blir det får få anmälningar kommer vi tvingas inställa showen. Det skulle kännas som en katastrof. I den nedre hallen kommer vi även få plats med några utställare. I denna hall blir det perfekt med att den enda belysningen som kommer synas är den över tävlingsburkarna. Jätteläckert! Jag lovar.
I den övre hallen som är störst kommer vi ha utställare av alla slag. Det är viktigt att poängtera att de här tre dagarna 20-22 april inte enbart kommer handla om diskusfirren. Ni kommer hitta fler andra arter även utanför fiskriket. Här kommer även prisutdelningen ske på söndagen.
I hotellet kommer vi att erbjuda intressanta föredrag som kommer handla om intressanta resor, olika malar, diskusen och annat intressant.
Hotellet är av mycket hög klass och där finns mycket kul som erbjuds även på kvällarna. Mässhallarna är även de helt fantastiska som utställningslokaler. Dom här dagarna kommer bli av mycket hög klass och när vi hade vårt senaste championat lade vi ribban mycket högt och vi bara måste höja den. Ni som kommer får chansen att träffa massor av människor med delvis samma intressen. Vi vet att besökare från flera länder i Europa och även Asien, Turkiet och Brasilien kommer vara närvarande.
Boka den här helgen. Ni kommer inte ångra er.
-
- Styrelse
- Real Name: Lasse Omfors
För alla diskusintresserade är det ett måste att besöka denna enorma mässa.
- Bosse
- Styrelse
Ett måste även för dom som inte är diskusintresserade.
- SuperAquaMan
- NDS Member
- Real Name: Fredrick Johansson
Blir det ett championat? Jag märkte att eventet togs bort på facebook? Om det är något jag kan hjälpa till med ( även fast jag inte har diskus längre ) så ställer jag gärna upp. Hade planer på att flytta utomlands som lades på is så om det behövs så är jag tillgänglig om det är till någon hjälp
KEEP CALM
AND
KEEP WILD DISCUS
AND
KEEP WILD DISCUS
- Bosse
- Styrelse
Självklart behöver vi din hjälp.
- BrianL
- NDS Member
- Real Name: Brian Larsen
Hello from denmark.
I am ready for the championat 2018 from thursday to sunday.
If anybody need a room mate, i am ready to share a room, we pay 50% each.
:) :)
I am ready for the championat 2018 from thursday to sunday.
If anybody need a room mate, i am ready to share a room, we pay 50% each.
:) :)
- Bosse
- Styrelse
Nice to read. Of course we can find a room mate for you but we don´t know yet if a man or a woman.
-
- Styrelse
Lite texter om championatet 2018 har kommit in på portal/championat-2018/
- BrianL
- NDS Member
- Real Name: Brian Larsen
-
- Styrelse
SCENTAVLAN Foto.jpg[/attachment]
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.